5. listopadu 2025, red
6.11. - GLS pokračuje ve vylepšování a rozšiřování funkcí své mobilní aplikace a dále posiluje pozici v segmentu posílání zásilek mezi domácnostmi. Nově lze díky aplikaci jednoduše poslat balíčky např. z boxu do boxu. Zájem o zasílání balíčků přitom letos výrazně roste, podle aktuálního průzkumu GLS posílá balíčky víc jak čtvrtina lidí. Nejčastěji přes box nebo výdejní místo.
S balíčky už se na poštu nechodí. Zájem o posílání balíčků přitom ale roste především mezi mladými. Podle aktuálního průzkumu GLS se letos před Vánoci chystá poslat balíček 27 % lidí, mezi mladými do 35 let je to dokonce 33 % lidí. „Lidé ale při posílání balíčků už neběží na poštu. Dvě třetiny odesilatelů jednoduše uloží balíček do boxu nebo na výdejní místo, především obliba boxů i v tomto směru rychle roste,“ řekl ředitel GLS v České republice Petr Pěcha.
GLS nyní odeslání balíčků ještě více zjednodušuje a dále tak zvyšuje komfort při posílání zásilek mezi domácnostmi (C2C). Klientům stačí v mobilní aplikaci vygenerovat PIN, na základě kterého mohou jednoduše baliček vložit do výdejního boxu, případně pro zásilku může přijet kurýr se štítkem. A příjemce si jej stejně jednoduše vyzvedne – buď z vybraného boxu či na výdejním místě nebo jej kurýr zaveze na zvolenou adresu. Není potřeba tisknout žádné štítky nebo vypisovat adresy.
„Zájem o doručování balíčků roste především mezi mladými lidmi. Hlavním důvodem je rozvoj různých aplikací umožňujících prodej již nevyužívaného zboží, nejčastěji oblečení nebo hraček. A při posílání balíčků volí jednoduchost a pohodlí, i proto naší appku dále vylepšujeme. Při posílání balíčků už není nutné žádné zbytečné papírování a žádné lepení štítků,“ dodal Petr Pěcha.
Výdejní boxy jsou nejen nejoblíbenějším způsobem příjmů balíčků, ale v poslední době se staly i důležitým kanálem pro jejich posílání. Nejčastěji lidé stále nosí balíčky na výdejní místa k obchodníkům (35 %), boxy následují (30 %). Naopak na pobočku pošty míří jen 18 % ze všech odesilatelů. Jak vyplývá z velkého předvánočního průzkumu GLS, tak balíčky posílají více ženy (29 %). Ty také častěji zamíří na výdejní místo (44 % zaslaných balíčků), zatímco muži mají nejraději právě boxy.
GLS se kromě rychlého růstu a rozvoje sítě boxů zaměřila právě na rozvoj mobilní aplikace. Ta nabízí několik ojedinělých vychytávek včetně novinky v podobě pohodlného poslání balíčků. Klienti v appce také mj. vidí, kde se aktuálně reálně nachází jejich kurýr (tak, jak jsou zvyklí třeba u městského rozvozu jídla). Samozřejmostí je možnost přesměrování zásilky na jinou adresu či změna termínu a způsobu doručení. „Vidíme, že zájem o využívání naší appky rychle roste. V jejím rozvoji budeme dále pokračovat,“ uzavřel Petr Pěcha.
S rostoucí oblibou boxů GLS pokračuje v budování vlastní sítě. Zatímco před dvěma lety měla jen 250 boxů, nyní jich má již zhruba 1300 a do konce března jich plánuje alespoň 2000. Zároveň svou síť postupně otevírá dalším dopravcům.
(red)
Foto: GLS