23.7. – V současné době je vybavena bateriemi vyrobenými firmou Clarios jedna třetina všech automobilů na světě. Clarios (dříve Johnson Controls Power Solutions) chce posílit své postavení na trhu ve střední a východně Evropě, proto se přesouvá do Goodman Mladá Boleslav Logistics Centre.
Aktuálně
22.7. – Za dosud nepostavené plavební stupně na Labi stát zaplatil už 927 milionů Kč, zjistil Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ). Podíl vodní dopravy na přepravě zboží v Česku přitom zůstává podle kontrolorů dlouhodobě nízký a k převodu části přepravy ze silnic na lodě nedochází. Kontrola NKÚ se týkala projektů rozvoje vodních cest a podpoře nákladní vodní dopravy, které od roku 2014 vydalo ministerstvo dopravy a jím zřízené Ředitelství vodních cest (ŘVC). Mluvčí ŘVC Jan Bukovský sdělil, že plavební stupně jsou strategickými stavbami, ale výstavbu brzdí opakované přepracovávání projektů či požadavky na další analýzy.
22.7. – Nízkonákladová letecká společnost WizzAir minulý týden potvrdila, že v rámci zimního letového řádu bude létat mezi Prahou a Kišiněvem. Nová přímá linka do hlavního města Moldavska bude v provozu od 18. prosince 2019 dvakrát týdně, vždy ve středu a v neděli. Informovalo o tom Letiště Praha.
22.7. – Dálniční úsek D1 Budimír – Bidovce bude spolufinancován z Fondu soudržnosti Evropské unie. Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenské republiky získalo souhlasné stanovisko z Bruselu a nenávratný finanční příspěvek představuje přes 200 milionů EUR. Práce na více než 16 kilometrů dlouhé dálnici postupují podle plánu, do užívání ji motoristé dostanou už na konci letošního roku. Informovalo o tom slovenské ministerstvo dopravy.
22.7. – SPEDICE, LOGISTIKA – DSV zavedla novou relaci Truck/Rail mezi Velkou Británií a Itálií přes Zeebrugge. Jde o novou každodenní službu z Hullu nebo Tilbury ve Velké Británii do Itálie s dobou tranzitu od pěti do osmi pracovních dnů. V přístavu Zeebruggese návěsy překládají na vlaky do italské Novary, kde se návěsy vykládají před konečným dodáním. Podle logistického koncernu DSV se stejný systém používá pro importy z Itálie do Velké Británie. Drážní varianta má nabízet pružnost v ceně a v době tranzitu plus úsporu CO2 proti přímé dopravě silniční. Ředitel DSV Denis Clarke řekl: „Následně po zahájení drážního nákladního řešení mezi Velkou Británií a Španělskem jsme velmi rádi obdrželi velmi pozitivní odezvy. Věříme, že použití stejného přístupu v zapojení dráhy mezi Británií a Itálií bude správným řešením i pro zlepšení naší ekologické bilance. Podobně jako ve službě GB/Španělsko budeme operovat do a z určitých poštovních kódů ve všech zemích a až se provoz bude dále rozvíjet, pokrytí dále rozšíříme.“ V návaznosti na tvrdý brexit společnost DSV zveřejnila na své britské webové stránce nabídku odesílatelům, aby udělili firmě povolení konat jako celní agent v jejich prospěch. „Bude se to týkat jak exportní deklarace, tak importního clení. Konání bez tohoto povolení bude mít dopad na dobu tranzitu v případě No Deal Brexit,“ uvedla DSV.
19.7. – Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) investuje ročně přibližně miliardu korun na zlepšení zabezpečení všech typů železničních přejezdů. Každý rok se tak zvýší úroveň zabezpečení na přibližně 150 úrovňových kříženích. Vzhledem k závažným střetnutím způsobeným nedodržováním pravidel silničního provozu jeho účastníky také aktuálně přehodnocuje pravidla pro přípravu dalších staveb, které souvisejí se zvyšováním bezpečnosti na železničních přejezdech.
19.7. – Přední společnost pro klasifikaci lodí ClassNK schválila typovou certifikaci pro patentované digitální řešení SMARTShipTM vyvinuté Alpha Ori Technologies (AOT). SMARTShipTM je platforma IoT (Internet of Things – internet věcí), která umožňuje provoz mnoha systémů s různými stupni autonomie. V současné době je instalována na více než třech desítkách námořních lodí.
19.7. – Dopravní firmě ČSAD Hodonín loni rostly tržby o 131 milionů na 1,47 miliardy Kč a snížila ztrátu na 700 000 Kč. Z posledních čtyř let tak skončilo hospodaření již potřetí v minusu, avšak nejnižším. Na hospodaření působila řada negativních faktorů, avšak i přesto se podařilo dosáhnout dobrého výsledku a stabilizace společnosti i díky lepšímu hospodaření jiných než přepravních služeb, uvedl předseda představenstva František Luža ve výroční zprávě ve Sbírce listin.
19.7. – Německý výrobce přípojných vozidel Schmitz Cargobull opět získal ocenění za image pro nejlepší značku Best Brand 2019, a to v kategorii skříňových návěsů a chladírenských nástaveb.
18.7. – Informace o tom, zda cestujícím přináleží nějaká práva v případě zpožděného či zrušeného letu nebo při problémech se zavazadly, lze nově zjistit v „Leteckém kalkulátoru vašich práv“, který na svém webu spustilo Evropské spotřebitelské centrum (https://evropskyspotrebitel.cz/…vasich-prav/). On-line kalkulátor je v češtině, je zdarma a lidem po zadání místa odletu a příletu ihned sdělí, co mohou v konkrétní situaci dělat nebo požadovat. Informoval o tom Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra ČR.