4.7. – NÁMOŘNÍ DOPRAVA – Německá námořní plavba usiluje na své cestě do budoucnosti o hlubokou změnu struktury. „Jsme nadále v krizové ochablosti,“ řekl Alfred Hartmann, prezident Svazu německých rejdařů (VDR). Plavba však stále ještě celosvětově roste, v průměru o tři procenta ročně. Německá obchodní flotila se za posledních deset let zmenšila ze svého nejvyššího stavu s více než 3 500 loděmi na dnešních 2 300 plavidel. Počet rejdařství se snížil z více než 400 podniků na 330. Díky zlepšeným rámcovým podmínkám jiné země svá postavení vybojovaly. Na letošní Národní námořní konferenci ve Friedrichshafenu hodlají rejdaři dosáhnout, že se své konkurenci vyrovnají. Znamená to především přístup k úvěrům, kde se německé námořní banky široce odtáhly od trhu a rejdařství ještě nestačila mobilizovat vlastní prostředky. Stát by mohl podpořit nákupy nových lodí například cestou prostředků KfW (Institutu úvěrů pro rekonstrukci), občanského vlastnictví a záruk.
Aktuálně
4.7. – V částce 16, ročníku 2019 Sbírky mezinárodních smluv bylo vyhlášeno Sdělení Ministerstva zahraničních věcí č. 22/2019 Sb.m.s. o přijetí změn Řádu pro mezinárodní železniční přepravu nebezpečných věcí (RID), který je přípojkem C k Úmluvě o mezinárodní železniční přepravě (COTIF).
4.7. – Nové, v pořadí již 47. číslo Vědeckotechnického sborníku ČD je na světě. Můžete si je přečíst v elektronické podobě. Aktuální sborník, který vychází dvakrát ročně a pravidelně v něm publikují vědci a odborníci nejen z řad zaměstnanců Českých drah, SŽDC, ale i vysokých škol, veřejných a soukromých výzkumných ústavů, tentokrát přináší celkem třináct příspěvků.
3.7. – Ve zrušení čtyř zpátečních letů ruské společnosti Aeroflot mezi Prahou a Moskvou včera vyústil spor ruských a českých úřadů o povolení k přeletům. Česko podle ministerstva dopravy zrušilo povolení spojům Aeroflotu poté, co Rusko omezilo přelety ČSA přes sibiřskou část ruského území. Povolení pro ruské aerolinky v Česku i pro přelety ČSA přes Sibiř byla nakonec dočasně obnovena do 7. července, o provozu se bude dál jednat příští týden.
3.7. – V roce 2017 byl spuštěn projekt STAR zaměřený na budování systému rychlé autonomní dopravy, konkrétně na vývoj prvních standardních plně automaticky řízených autobusů. Tyto autobusy bez řidiče jsou schopny fungovat v podmínkách podobných reálnému provozu a jejich první prototyp by měl být vyroben již počátkem roku 2021.
3.7. – Společnost Continental Automotive Czech Republic ve spolupráci s městem Brandýs nad Labem a CPI Property Group zahájila práce na stavbě nové haly v tamním průmyslovém areálu. Na devítihektarovém pozemku vyroste během méně než jednoho roku nová výrobní hala s čistou místností pro technologii optical bonding. Ta zvyšuje kvalitu a čitelnost displejů elektronických zařízení v interiérech automobilů. Informovala o tom společnost CPI Property Group v tiskové zprávě.
2.7. – Podle nové zprávy Evropského účetního dvora napomáhají předpisy EU modernizaci uspořádání letového provozu. Ovšem financování projektů z EU bylo z velké části zbytečné a v jeho řízení byly nedostatky, informovali minulý týden v tiskové zprávě auditoři.
2.7. – Dlouholeté zkušenosti společnosti Toyota Material Handling Europe v oblasti elektrických vozíků a li-ionových baterií a znalosti Eneo Solutions na poli solární energie s cílem umožnit bezuhlíkové fungování společnosti by měly zajistit realizaci ambiciózního plánu zavést strategický solární program ve všech vlastních provozovnách a střediscích Toyoty a vyvinout řešení pro solární napájení všech jejích elektrických vozíků.
1.7. – Cestující, kteří odlétají z Letiště Václava Havla Praha do zemí schengenského prostoru, mají nyní bez ohledu na typ zakoupené letenky možnost pohodlněji a plynuleji projít bezpečnostní kontrolou. Nově si totiž mohou zakoupit službu Security FastTrack, která je opravňuje využít v terminálu 2 samostatný koridor pro přednostní vstup k bezpečnostní kontrole. Službu je možné pořídit přímo na letišti či online na internetových stránkách. Informovalo o tom letiště v tiskové zprávě.
1.7. – Dodatek ke smlouvě na provoz mýtného z roku 2016 sice porušuje zákon, ale platí dál, protože fungování mýtného je ve veřejném zájmu. Dřívější rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) potvrdil Krajský soud v Brně. Podle rozsudku zveřejněného na úřední desce, soud zamítl žalobu společnosti Skytoll, která žádala po ÚOHS, aby další provoz systému na základě dodatku ke smlouvě z roku 2016 zastavil. Úřad to ale odmítl s odkazem na veřejný zájem.