12.4. - Pandemie koronaviru vystavila lodní dopravu nové zkoušce, která může podle Přístavu Göteborg přinést i pozitiva. V čase, kdy je třeba fyzický kontakt mezi členy posádky na palubě lodi a pracovníky na nábřeží udržet na minimu, jsou vyžadovány nové postupy – a rychle. V přístavu v Göteborgu existuje silný tlak na to, aby by koronavirová krize urychlila digitalizaci v jinak hodně konzervativním odvětví lodní dopravy.
Aktuálně
11.4. - Arcadis, mezinárodní poradenská společnost zaměřená
na stavebnictví, životní prostředí a udržitelný rozvoj, zveřejnila
každoroční výsledky mezinárodního srovnání stavebních nákladů
(International Construction Costs 2020). Arcadis ICC Index 2020 sleduje
100 měst světa, hodnotí jejich stavební náklady a tržní
podmínky. Tentokrát se Praha celosvětově umístila na 67. místě ze
100 hodnocených světových měst. V rámci regionu CEE Praha je na druhém
místě za Zahřebem a před Varšavou.
10.4. - Přeprava kontejnerů čluny z Přístavu Hamburk a do něj se zvyšuje. Na rozdíl od celostátní bilance s poklesem o 4,1 procenta zaznamenal přístav Hamburk v roce 2019 nárůst o 13 procent v kontejnerové přepravě plavidly vnitrozemské plavby s 145.078 TEU.
10.4. – Mezinárodní logistický provider DACHSER rostl navzdory slábnoucí globální ekonomice i v roce 2019. Společnost zaznamenala nárůst konsolidovaného čistého obratu o 1,6 procenta na 5,66 miliard euro. Motorem růstu byla opět obchodní oblast Road Logistics, jejíž obrat se zvýšil o 2,9 procent na 4,6 miliardy euro. Oproti tomu snížení obratu o 4,1 procenta zaznamenala obchodní oblast Air & Sea Logistics, a to zejména na základě slabší poptávky po leteckých přepravách ze segmentu automotive.
10.4. - Dopady pandemie koronaviru vedly k nedostatečné kapacitě v dopravě mezi Evropou a Čínou. Poskytovatel logistických služeb cargo-partner nedávno představil dva nové přímé spoje LCL přepravy týdně, a to mezi Duisburgem a Hefei a mezi Lincem a Xi'anem. Vzhledem k tomu, že se doba přepravy pohybuje kolem 16 dní, využívá mnoho zákazníků jako řešení právě železniční dopravu.
10.4. Mezinárodní ratingová agentura Moody´s ve své nejnovější zprávě konstatovala, že většina globálních výrobců automobilů se sice potýká s poklesem poptávky souvisejícím s koronavirovou krizí, přesto má nyní výrazně silnější likvidní potenciál než v roce 2008. Likvidita je obzvláště silná u většiny evropských a asijských výrobců automobilů, což poskytuje určitý stupeň důvěry v jejich schopnost zvládnout během příštích několika čtvrtletí vysoké finanční náklady na odstranění následků krize.
9.4. - Lufthansa přichází kvůli koronaviru každou hodinu o milion eur (téměř 27 milionů Kč), sdělil ve středečním videoposelství zaměstnancům šéf firmy Carsten Spohr. Největší letecká společnost v Evropě proto bude potřebovat pomoc od státu, dodal podle zprávy agentury AFP.
9.4. - Společnost Jungheinrich představila nový multifunkční elektrický ručně vedený vysokozdvižný vozík EJD 222. Vozík je vhodný pro přepravu dvou palet nad sebou při výškách zdvihu do 2 905 mm a s maximální nosností 2,2 tuny při počátečním zdvihu a 1 tunu při manipulaci se dvěma paletami nad sebou.
13.4. – Společnost GEFCO, lídr v oblasti logistiky pro automobilový průmysl, dodávala automobilovému průmyslu až do zastavení výroby klíčové díly v režimech just-in-time a just-in-sequence. Poté zajistila uskladnění nevyužitých zásob. Ty jsou nyní připraveny k dodání automobilkám, aby restart výroby v okamžiku, kdy jej výrobci vyhlásí, proběhl hladce a v co nejkratším čase. Obnovení výroby je GEFCO podpoří pomocí superrychlé přepravy startovacích zásilek v režimu Time Critical Solutions.