2.3. – Národní dopravce objednal pro kraje prvních 33 nových bezbariérových motorových jednotek. Rámcový kontrakt se společností PESA Bydgoszcz SA jich nicméně umožňuje v případě zájmu dalších objednatelů odebrat až 160. Nové motoráky jsou typově podobné vlakům stejného dodavatele, které u nás jezdí pod označením RegioShark. Už z výroby budou vybaveny evropským zabezpečovačem ETCS, nabídnou 115 míst k sezení, prostorný interiér, klimatizaci, bezbariérový přístup, Wi-Fi nebo zásuvky na dobíjení drobné elektroniky.
Aktuálně
2.3. – Italská letecká společnost Alitalia by po restrukturalizaci měla mít 45 letadel, kolem 4500 zaměstnanců a získá státní pomoc přes jednu miliardu EUR (26,1 miliardy Kč), což je méně než polovina původně avizované částky. Uvedl to italský list La Repubblica.
2.3. – Curych je zelené město a jím zřizovaná organizace Grün Stadt Zürich se stará o 40 procent veškerých ploch ve městě. Celkem zaměstnává 550 lidí včetně učňů a zodpovídá za údržbu veškeré veřejné zeleně ve městě, ať to jsou stromy na ulicích i v parcích, městské lesy, sportoviště, dětská hřiště nebo hřbitovy. Při těchto každodenních činnostech vzniká obrovský objem organického odpadu, a proto Grün Stadt Zürich investoval do nákupu nákladního vozu Scania G 410.
3.3. – „V březnu roku 2020 zasadil COVID-19 tvrdou ránu civilnímu letectví, která historicky nemá obdoby. Žádný válečný konflikt od II. světové války, žádný výbuch sopky, ani žádná politická, finanční či ropná krize nezasáhla letectví tak, jako tento neviditelný zabiják. V tisku se dlouhodobě objevují neradostné zprávy o propadu civilního letového provozu v českém vzdušném prostoru o více než dvě třetiny ve srovnání s rokem 2019,“ uvedl v úvodu komentáře k situaci v letecké dopravě Ing. Jan Klas, generální ředitel Ředitelství letového provozu ČR, s. p. Jeho vyjádření přinášíme v přinášíme v původním znění.
2.3. – Americká letecká společnost United Airlines Holdings si objednala dalších 25 letadel Boeing 737 MAX, která v listopadu získala ve Spojených státech povolení k obnovení provozu. Společnost dále uvedla, že se v rámci příprav na oživení poptávky rovněž dohodla na urychlení dodávek dříve objednaných letadel.
1.3. – Bývalý první náměstek ministra dopravy Tomáš Čoček přešel z ministerstva ke Správě železnic. Stal se šéfem nového odboru, který bude mít na starostí zajišťování a řízení dotací na železnici z EU. Informovala o tom Správa železnic. Tomáš Čoček loni skončil v pozici náměstka po kontroverzní zakázce k dálničním známkám.
1.3. – Petici na podporu toho, aby trasa plánované vysokorychlostní tratě v Ústeckém kraji vedla přes Ústí nad Labem – západ a byla tam i zastávka, inicioval ústecký spolek Společně. Vytvořil ji v obavě z toho, že někteří politici zvažují trasy mimo krajské město.
1.3. – V pražské integrované dopravě (PID) se od 1. března zatím neočekávají žádné zásadní změny. Jezdit přestanou školní autobusy. Uvedl to náměstek primátora Adam Scheinherr. Omezený bude provoz některých příměstských vlaků. Cestující musí mít v MHD i na zastávkách zakryté dýchací cesty a prodloužené již byly intervaly. V rámci PID již dnes fungují linky v hlavním městě a Středočeském kraji. Provoz PID vyjde ročně okolo 20 miliard Kč.
1.3. – Pasažéři, kteří odlétají z londýnského letiště Heathrow, musí napříště počítat s novým poplatkem 8,9 GBP (kolem 270 Kč). Letiště, které má za sebou kvůli pandemii covidu-19 ztrátový rok a propad v počtu pasažérů, chce s jeho pomocí pokrýt náklady za služby, například za odbavení. Poplatek schválil britský Úřad pro civilní letectví (CAA).
2.3. – Nákladním autem z Česka, lodí do Británie, autem přes Británii, lodí do Irska, nákladním autem na místo určení v Irsku. I taková je někdy cesta balíků z Čech do Irska. Od letošního ledna navíc už doposud technicky složité putování zásilek komplikuje brexit.