8.2. – Evropské odvětví letectví vyzvalo předsedkyni Evropské komise Ursulu von der Leyenovou, aby stanovila strategii pro letectví, která by odrážela zásadní roli, již letectví hraje v evropském hospodářství a globální konkurenceschopnosti. Tato strategie v oblasti letectví musí přijmout doporučení Maria Draghiho a napomoci přechodu tohoto odvětví na čistý nulový provoz. Evropské letecké společnosti, letiště, poskytovatelé letových navigačních služeb a civilní letecký průmysl proto vypracovali seznam politických doporučení adresovaných Evropské komisi – spolu s aktualizací svého stěžejního plánu dekarbonizace Cíl 2050 – Cesta k nulovému podílu evropského letectví (Destination 2050 — A Route to Net Zero European Aviation).
Aktuálně
8.2. – Mýtné pro nákladní automobily bylo v Německu zavedeno před 20 lety. Od té doby se etablovalo jako nedílná součást financování německé dopravy a má za sebou působivé výsledky. Mýtné pro nákladní automobily umožnilo urychlit rozšiřování a údržbu infrastruktury v celkové výši přibližně 109 miliard eur. Rozhodující měrou k tomu přispěly zahraniční nákladní automobily, které získaly přibližně polovinu příjmů. Uvedl to Spolkový úřad pro logistiku a mobilitu (BALM).
8.2. – Společnost Boeing dodala letecké společnosti TAAG Angola Airlines první ze čtyř objednaných letadel 787 Dreamliner, které debutovalo v novém zbarvení této letecké společnosti. Letoun 787–9 a následné dodávky tohoto úsporného širokotrupého letounu mají posunout plány letecké společnosti na modernizaci flotily a možnosti dálkových letů a mají přivést do Angoly více cestujících a obchodu s nejmodernějším komerčním letadlem v oboru. Uvedla to společnost Boeing
7.2. – Evropské odvětví dopravy v zastoupení téměř padesáti oborových svazů důrazně vyzývá v otevřeném dopise členské státy EU a Evropskou komisi, aby v rámci budoucího rozpočtu EU zachovaly a posílily pevný specializovaný nástroj financování evropské dopravy. Evropská koordinace infrastruktury v celé Evropě je důležitější než kdy jindy. Je jedinou zárukou zajištění hladkého fungování vnitřního trhu EU, podpory konkurenceschopnosti a soudržnosti Evropy a posílení její odolnosti a vojenské připravenosti.
7.2. – Společnost DAF Trucks dosáhla v roce 2024 velmi dobrých výsledků. Díky zvýšení tržního podílu na 15,8 % v posledním čtvrtletí roku (2023: 15,6 %) a dodání první řady nových elektrických vozidel DAF zákazníkům má společnost DAF dobrou pozici pro ještě větší úspěchy v roce 2025. Loňský rok se také nesl ve znamení inovací pro modely DAF nové generace a oslav 75 let výroby nákladních vozidel.
7.2. – Mezinárodní přepravní skupina VCHD Cargo spustila provoz vlastní fotovoltaické elektrárny. 230 fotovoltaických panelů o celkovém výkonu 100 kWp zásobuje elektrickou energií skladové a administrativní prostory dceřiných společností v německém Alsfeldu. Společnost zde instalovala i bateriové úložiště a část vyrobené energie bude dodávat do veřejné sítě. Fotovoltaika je zároveň jeden ze segmentů, kterým VCHD Cargo poskytuje svoje přepravní služby.
7.2. – Dne 1. února zahájily společnosti Maersk A/S (Maersk), subjekt spadající pod A.P. Moller – Maersk, a Hapag-Lloyd AG (Hapag-Lloyd) svou provozní spolupráci Gemini Cooperation. Jejich ambicí je po plném zavedení poskytovat flexibilní a propojenou námořní síť s nejlepší spolehlivostí v oboru přesahující 90 %.
7.2. – Členové Mezinárodní unie silniční dopravy IRU z Kanady, Mexika a Spojených států amerických reagovali o víkendu na oznámení prezidenta Trumpa o nových clech na dovoz z USA od obou sousedních zemí. Silniční nákladní doprava hraje v severoamerickém obchodu klíčovou roli. V roce 2023 přepravily nákladní automobily 66,5 % hodnoty pozemního obchodu mezi USA a Kanadou a 84,5 % mezi USA a Mexikem, což zdůrazňuje jejich klíčovou roli v severoamerickém obchodu.
7.2. – Správa železnic rozšíří a prodlouží podchod na českobudějovickém nádraží. Projektovou dokumentaci vypracuje společnost Sagasta, která podala nejvýhodnější nabídku ve výši 30 977 500 korun. Součástí prací bude i výstavba parkovacího domu pro 322 aut. Zahájení stavby se plánuje v polovině roku 2027, potrvá dva roky.
6.2. – Evropská komise představila nový rámec pro oživení hospodářské produktivity a zajištění konkurenční výhody EU. Kompas konkurenceschopnosti vychází z doporučení uvedených ve zprávě Maria Draghiho o budoucnosti evropské konkurenceschopnosti. Slouží jako podklad k nasměrování činnosti EU v oblasti konkurenceschopnosti v příštích pěti letech a převádí doporučení obsažená ve zprávě do konkrétních opatření, jež mají zajistit budoucí prosperitu EU.