31.1. – Téměř 44 procent učitelů autoškol a zkušebních komisařů nezaznamenalo žádný rozdíl mezi sedmnáctiletými a osmnáctiletými řidiči, 56 procent vidí převážně pozitivní, ale i negativní rozdíly. Mezi negativními rozdíly učitelé a komisaři uváděli nevyspělost nezletilých řidičů. Jako nedostatečné vnímají také požadavky na kontrolu mentorů nezletilých řidičů. Jako pozitivní naopak vidí větší zájem o výuku, větší snahu a připravenost sedmnáctiletých. Vyplývá to z průzkumu Asociace autoškol ČR, oddělení BESIP ministerstva dopravy, platformy VIZE 0 a dalších, kterou její zástupci představili novinářům.
Aktuálně
31.1. – Společnost ICOM transport získala ve výběrovém řízení kraje Vysočina dvě nové oblasti, ve kterých bude od 1. února zajišťovat dopravní obslužnost. Cestující veřejnost i řidiči se mohou těšit na nový vozový park. Společnost pak musela pro novou zakázku najít 80 nových řidičů a pořídit 59 autobusů.
31.1. – Také v lednu panuje na stavbách všech tří úseků středočeské dálnice D7 čilý ruch. Vzhledem k blízkosti staveb u osídlených oblastí nebo těsně vedle stávající silnice I/7 se o tom může veřejnost přesvědčovat denně. Práce aktuálně dopravu nijak neovlivňují. Uvedlo to Jiří Veselý ze Samostatného oddělení komunikace Ředitelství silnic a dálnic pro Středočeský kraj a Kraj Vysočina.
30.1. – Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil výběr dodavatele druhé části pražského metra D, kterým bylo sdružení firem vedené společností Subterra s cenou zhruba 30 miliard korun. Pražský dopravní podnik (DPP) podle rozhodnutí ÚOHS nedodržel zásadu transparentnosti při hodnocení nabídek a musí znovu vybrat vítěze tendru. Antimonopolní úřad o tom informoval v tiskové zprávě, rozhodnutí není pravomocné, je možné proti němu podat rozklad k předsedovi úřadu Petru Mlsnovi. Vedoucí komunikace DPP Daniel Šabík uvedl, že podnik se s rozhodnutím seznamuje, při výběru nicméně postupoval stejně jako při zakázce na první část linky D, u které správnost postupu potvrdil ÚOHS i soudy.
30.1 – Česká e-commerce se v roce 2024 vrátila k růstu a z hlediska počtu e-shopů na obyvatele jsme stále světovou špičkou. Aby podniky obstály v takto silně konkurenčním prostředí, musí kromě široké nabídky zboží dbát i na funkční a efektivní logistiku, která je klíčem k zákaznické spokojenosti. Ve svém komentáři, který přinášíme v původním znění, to uvedl Martin Beneš, CEO společnosti Mailstep.
30.1 – Prologis, globální lídr v oblasti logistických nemovitostí, oznámil jmenování nového seniorního lídra, Jana Balcera. Ve své nové roli bude Jan zodpovědný za vedení týmů Real Estate and Customer Experience (RECX) v České republice a na Slovensku. Tyto týmy se zaměřují na plnění individuálních potřeb a přání zákazníků prostřednictvím špičkových komplexních služeb. Propojují odborníky z různých oblastí, díky čemuž mohou nabídnout integrovaná a inovativní řešení na míru.
30.1. – Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) o povolení provozu nepřijdou. Odborně způsobilou osobou bude bývalý šéf Správy železnic Pavel Surý, který se od příštího týdne stane jednatelem Správy úzkokolejných drah (SÚD). Ta je dceřinou firmou JHMD, má povolení pro provoz a je zodpovědná za údržbu a provoz dráhy. Novinářům to v úterý potvrdil věřitel a předkladatel reorganizačního plánu Jan Kysela. Kdy vlaky letos opět vyjedou na koleje, Kysela ale neuvedl s tím, že zhruba do konce února budou připravovat plán na údržbu kolejí včetně výběru firmy nebo firem, které práce provedou, a financování provozu.
30.1. – Pražské Letiště Václava Havla začne koncem března opravovat okolí hlavní ranveje, která bude kvůli tomu uzavřena 4,5 měsíce. Stavební a technologické práce budou pokračovat i v roce 2026, a to ve zhruba stejném termínu. O harmonogramu oprav informovalo letiště v tiskové zprávě. V době uzavírky hlavní dráhy bude letecký provoz převeden na vedlejší, která svými příletovými a odletovými směry vede letadla nad hustě osídlenými částmi Prahy a Středočeského kraje.
30.1. – Soukromý dopravce RegioJet loni převezl ve svých vlacích a autobusech 13 milionů cestujících, což je meziroční růst o více než milion. Ve vlacích cestovalo devět milionů lidí, v autobusech téměř čtyři miliony, řekla mluvčí Alexandra Janoušek Kostřicová.
29.1. – Správa železnic představila veřejnosti budoucí podobu nových tratí v pražském železničním uzlu. Ze studie proveditelnosti vybrala Centrální komise Ministerstva dopravy variantu se dvěma samostatnými trasami v tunelech a s dvoupatrovou centrální stanicí pod hlavním nádražím. Navíc ji doplnila o další čtyři podzemní zastávky.