3.5. – Společnost DAF Trucks CZ představila v České republice tahač DAF XG 4×2 VECTO 46,0, který je součástí řady Efficiency Champion. Toto vozidlo je důsledně zaměřeno na efektivitu, plní emisní třídu III a je vybaveno bezpečnostními prvky, které budou povinné od poloviny letošního roku.
Aktuálně
Právě vychází v DN č. 9
DAF Efficiency Champion přijíždí s nízkou spotřebou a řadou inovací
3.5. – Kongres EASTLOG se letos vrhá na zodpovědnou logistiku. Protože se už v minulosti vícekrát věnoval tématům, která souvisejí „pouze“ s ekologičností, rozšiřuje letošní záběr. „Zodpovědná logistika neznamená pouze zelená logistika. Zodpovědnost vůči životnímu prostředí je sice klíčová, ale chceme se bavit také o zodpovědnosti ve vztahu k lidem, což zvláště v době překotné automatizace a robotizace nabývá na významu. Logistika musí být zodpovědná i vůči společnosti jako celku, státu nebo samosprávám. Stejně tak musí hrát pozitivní roli jako odpovědný hráč v podnikové struktuře a také je tu jasný přesah ve smyslu odpovědného a transparentního jednání v rámci celého dodavatelsko-odběratelského řetězce,“ vysvětluje Jeffrey Osterroth, který je jednatelem pořadatelské společnosti ATOZ Group. Tyto a pravděpodobně mnohé další aspekty by měly zaznít na 27. ročníku kongresu logistiky a dopravy EASTLOG, který letos očekává více než 600 návštěvníků. Koná se 30. až 31. května 2024 v pražském centru O2 universum.
3.5. – Česká strojírenská společnost OSTROJ rozšiřuje produkci zápustkových výkovků pro automobilový koncern Volkswagen. Díky investici do moderní robotické kovací linky se opavské společnosti podařilo významně zvýšit produktivitu ve výrobě komponentů tažných zařízení. Tento krok umožní zvládnout zvýšený objem zakázek, výrobní tým divize Kovárna a kalírna se rozroste o 25 nových zaměstnanců.
3.5. – Skoro půl milionu Čechů a více než 220 tisíc nových domácností. Přesně tolik jich díky online supermarketu Košík.cz může od května nakupovat čerstvé potraviny s doručením až domů jen pár hodin od objednání. U velkých nákupů vždy s dopravou zdarma, s možností využívat výhodné množstevní slevy Multikup. A do konce roku chce Košík vozit nákupy sedmi domácnostem z deseti.
3.5. – Ministerstvo dopravy vybralo transakčního poradce, neobdrželo proti svému rozhodnutí žádné námitky, a tak mohou přípravy výběru koncesionáře pokročit dále. Dva úseky dálnice D35 dlouhé bezmála 35 kilometrů chce dostavět stát ve spolupráci se soukromým sektorem.
2.5. – Včera uplynulo 20 let od vstupu České republiky do Evropské unie, což byl akt, který zásadně ovlivnil naši mezinárodní kamionovou i autobusovou dopravu. Uvedl to mluvčí Sdružení ČESMAD Bohemia Martin Felix.
2.5. – V režii nájemců se odehrály první tři měsíce na tuzemském trhu průmyslových prostor, a to po několika posledních letech, kdy prakticky chyběla dostupnost moderních skladových a výrobních ploch. V prvním letošním čtvrtletí výrazně akcelerovala nabídka podnájmů: data realitně-konzultantské společnosti 108 Real Estate ukazují, že nové smlouvy od ledna do března pokryly necelých 92 000 čtverečních metrů, což je rekordně nízká hodnota. Část nájemců si ovšem prostory pronajala v rámci podnájmů, které nejsou monitorovány. Ve výstavbě se přitom nachází dalších 1,07 milionů čtverečních metrů nových industriálních prostor. Po turbulentních časech tak český průmyslový trh bude mít kapacity pro další růst.
2.5. – Společnost DKV Mobility, přední evropská B2B platforma pro platby a řešení na cestách, pokračuje v rozšiřování své celoevropské akceptační sítě pro automobilové servisní služby. Zákazníci společnosti DKV Mobility mohou nyní kartou DKV komfortně platit za pneuservis, údržbu a opravárenské služby v cca 170 rakouských partnerských servisech sítě 4Fleet Group.
2.5. – Letiště Václava Havla Praha včera u příležitosti výročí dvaceti let od vstupu České republiky do Evropské unie navštívil Airbus A320 německé společnosti Lufthansa se speciálním livery „Yes to Europe“ propagující myšlenku evropské integrace. Modro-bílý Airbus imatrikulace D-AIUC v Praze přivítala vodní slavobrána od letištních hasičů.
2.5. – Středočeský kraj a Hlavní město Praha připravují výběrová řízení na dopravce ve veřejné drážní dopravě. S novými dopravci by měly na koleje vyjet nové či modernizované vlaky. Nové smlouvy by měly začít platit od prosince 2029. Největší kontrakt chtějí Středočeský kraj a Praha uzavřít na dobu 30 let, a to z důvodu mimořádně vysoké investice do vozového parku. Ten by mělo nově tvořit více než padesát vysokokapacitních elektrických jednotek, každá z nich až pro 400 cestujících (EMU 400). Další vysoutěžení dopravci pak zajistí po dobu 15 let provoz zbývajících elektrických výkonů, a to s jednotkami s kapacitou cca 240 cestujících a také většinou stávajících jednotek CityElefant. Podrobnosti ukulatého stolu s novináři představili Petr Borecký, středočeský radní pro veřejnou dopravu a Zdeněk Hřib, I. náměstek primátora hl. m. Prahy pro dopravu.