14.1. - Nejvyšší soudní dvůr ve Velké Británii zamítl stížnost skupiny Eurotunnel-Group, zajišťující mimo jiné přepravu kamionů po kolejích pod Kanálem, kterou podala proti odvolací komoře pro hospodářskou soutěž CAT. Ta nepovolila podniku trajektovou námořní dopravu mezi Calais a Doverem. V plánu bylo nabízet službu trajektové lodi Nord-Pas de Calais, kterou by provozovala rejdařská kooperace Scop Sea France pod názvem My Ferry Link. Loď je nyní na prodej.
Aktuálně
13.1. – České dráhy splnily beze zbytku jako jedna z mála firem požadavek novely zákona o hospodaření s energií podle ISO 50001. Příslušný certifikát jim udělila mezinárodní certifikační společnost Bureau Veritas. Slavnostní předání proběhlo za přítomnosti představitelů Českých drah a Bureau Veritas v sídle největšího českého železničního dopravce.
13.1. – Společnost UPS oficiálně představila letoun Boeing 757 UPS Airlines, který každý všední den spojí Prahu s evropským hubem v německém Kolíně nad Rýnem, a umožní tak významně navýšit kapacitu přepravy expresních zásilek. Letoun UPS, s typickým zlatavě zbarveným logem UPS umístěným na hnědé kýlové části letadla, má 40 tunovou kapacitu užitečného zatížení v porovnání s devíti tunami kapacity dříve využívaného kontraktního dopravního letounu ATR 72.
13.1. – Mezinárodní logistický provider DACHSER bude i nadále pokračovat ve spolupráci s organizací terre des hommes, která se zasazuje o prosazování práv dětí, školní a profesní vzdělávání či ochranu přirozených životních podmínek. DACHSER již deset let pomáhá v jednom z nejchudších indických států Uttarpradéši a nyní rozšíří svou pomoc o další projekty této organizace v Indii, Nepálu, Brazílii a Namibii.
13.1. – Vedení Královéhradeckého kraje bude pokračovat v miliardovém tendru na provozování autobusové dopravy. Rada pouze pozmění zadávací dokumentaci. Oznámil to hejtman tohoto kraje Lubomír Franc. Podle odborů jednání s předsedou vlády Bohuslavem Sobotkou pro nespokojené řidiče autobusů nic nového nepřineslo. Předseda Odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík uvedl, že dál hrozí stávka.
13.1. – Na magistrále od Pankráce po Jižní spojku je možné nově jezdit rychlostí až 80 km/h. Stalo se tak na základě pokynu náměstka primátorky Petra Dolínka poté, co pominul hlavní důvod omezení rychlosti na této komunikaci, tedy hluk projíždějících aut. Ze stejných důvodů se uvažuje i o dalších úsecích, kde by řidiči mohli jezdit na víceproudých silnicích rychleji.
12.1. – Oba největší soukromí dopravci na české železnici – společnosti RegioJet a LEO Express přepravili v loňském roce svými vlaky výrazně více cestujících než o rok dříve. Žluté vlaky využilo loni konkrétně více než tři miliony cestujících, což je meziročně o 26 procent více, černými vlaky LEO Expressu loni jelo téměř 1,1 milionu lidí. Oba dopravci tak rok ukončili se ziskem.
12.1. - Německo není jen tahounem ekonomického růstu Evropské unie – německý trh má výrazný náskok také pokud jde o výkony nákladní dopravy. Zatímco Německu se podařilo dosáhnout úrovně z předkrizového roku 2007 již vloni, zbytku Evropy to bude trvat zřejmě až do přelomu let 2019/2020. Vyplývá to z analýzy World Transport Report 2015/2016, kterou v prosinci zveřejnil německý výzkumný institut Prognos.
12.1. - Podle prosincového ukazatele výkonnosti dopravního a logistického trhu („Logistikbarometer“) společnosti SCI Verkehr se dopravní a logistické firmy musely v listopadu loňského roku smířit s postupnou ztrátou dynamiky obchodního růstu. Stále více logistických firem uvádělo, že jejich situace se zhoršuje. Očekávání pro přelom roku a první dva měsíce letošního roku byla mírně optimistická.
12.1. - Za poslední rok klesla průměrná cena nafty o pět korun. A sešup dále pokračuje. Průměrná cena na českých čerpacích stanicích je tento týden podle dat společnosti CCS 27,22 Kč/l. To je nejméně od přelomu let 2009 a 2010, kdy nejen Česká republika procházela hlubokou ekonomickou krizí. Ceny přitom dále klesají. Řidiči navíc mohou ušetřit ještě více.