25.9. – Největší šanci na zahájení stavebních prací ještě do konce letošního roku má pokračování karlovarské dálnice D6 a dálnice D35, která spojí Hradec Králové a Olomouc. Další stavby jako je dostavba D1 u Přerova, pokračování jihočeské D3, hradecké dálnice D11 nebo napojení D56 na D48 a obchvat Frýdku-Místku budou pravděpodobně zahájeny začátkem a v průběhu příštího roku. Vyplývá to z aktuálního přehledu přípravy staveb, se kterým se seznámila vláda.
Aktuálně
25.9. – Do rozvoje vodní dopravy v Česku by se do roku 2023 mělo investovat zhruba 14 miliard korun. Předpokládá to koncepce vodní dopravy, kterou vzala na vědomí vláda. Materiál předložený ministerstvem dopravy předpokládá prodloužení vltavské a labské vodní cesty na 338 kilometrů. Velké nákladní lodě by tak mohly proplouvat Prahou až do přístavu v Radotíně, na Labi by pak končily v Pardubicích.
25.9. – Na dopravní stavby by mělo jít podle vládního návrhu příští rok 72,5 miliardy korun. Potvrdil to ministr dopravy Dan Ťok. Aktuální vládou schválená výše rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) je o zhruba 1,4 miliardy korun vyšší, než kolik činil předchozí návrh.
25.9. – Logistická skupina GEFCO dosáhla v 1. polovině letošního roku rekordního obratu ve výši 2,262 miliardy €, což představuje meziroční nárůst o 1,9 %, a zisku před započtením úroků, daní a odpisů (EBITDA) ve výši 115 milionů € (nárůst o 25,8 %).
25.9. – České dráhy a jejich dceřiná společnost DPOV dokončily tříměsíční modernizaci interiéru prvního ze sedmi rychlovlaků pendolino. Cestující se nyní mohou těšit na nový interiér včetně moderních ergonomických sedaček, které jsou v 1. třídě potažené kůži. Dětem zpříjemní cestování nově instalované dětské kino a podrobné informace o průběhu jízdy zajistí moderní vizuální informační systém s LCD monitory.
25.9. – SILNIČNÍ DOPRAVA/INFRASTRUKTURA – Zahraniční řidiči kamionů obcházejí ve velkém platnou povinnost platby mýtného, která v Norsku existuje pro těžká nákladní auta od roku 2015. Norský svaz podniků autodopravy NLF měl toto podezření již delší dobu, a proto provedl prověření 300 průjezdů zahraničních vozidel na čtyřech místech výběru mýtného.
25.9. – Již měsíc provozuje LEO Express obnovené spojení Locomore mezi Berlínem a Stuttgartem. Společnost hlásí velký zájem ze strany cestujících a podle informací partnera FlixBus více než 80procentní obsazenost spojů. Plánuje spojení s Prahou a hledá v Česku pro německou linku zaměstnance na celou řadu pozic.
25.9. – Německý strojírenský koncern Siemens a francouzská společnost Alstom jednají o sloučení svých železničních aktivit. Oznámil to francouzský podnik. Ten zároveň uvedl, že jednání zatím neskončila, takže nepadlo ani žádné rozhodnutí. Jednání mezi oběma podniky vzápětí potvrdil i Siemens.
25.9. – Jablonec nad Nisou zvažuje založení vlastního dopravního podniku. Od roku 2010 zajišťuje městskou hromadnou dopravu Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ), kde je Jablonec menšinovým vlastníkem s pouhými 0,38 procenta akcií. Smlouva s podnikem na zajištění dopravy ale končí v roce 2019 a Jablonec nemá podle právníků možnost ji obnovit.
22.9. – Do staveb obchvatů, silnic a železnice na Rychnovsku půjde v letech 2018 až 2022 investice ve výši tří miliard korun. Investice je součástí státní podpory rozvoje veřejné infrastruktury v zóně Solnice – Kvasiny, kde má rostoucí závod automobilka Škoda Auto. O chystaných investicích na hejtmanství jednala dopravní komise pro rozšíření průmyslové zóny.