9.12. – Domácnosti chtějí více utrácet, pomáhá rostoucí reálná mzda. Rychle rostou hlavně tržby on-line obchodů. Vyplývá to z dat ČSÚ, podle nichž se tržby v on-line prostředí zvýšily o více než 20 procent, a také z vyjádření zástupců řady firem
Aktuálně
9.12. – S nástupem nového vedení Evropské komise do funkce je spolupráce mezi zákonodárci a průmyslem klíčem k rozvoji silniční dopravy. Manifest IRU EU nabízí jasný plán, jak uvolnit potenciál odvětví pro inovace, vyšší efektivitu a udržitelnost. Mezinárodní unie silniční dopravy IRU ho představila koncem listopadu.
9.12. – Věřitelé Jindřichohradeckých místních drah (JHMD), které mají měsíčně ztrátu milion korun, budou schvalovat reorganizační plán společnosti v lednu 2025. Minulý týden vyslovili souhlas se znaleckým posudkem, podle něhož by nevyšší hodnota majetku přes 143 milionů korun byla při prodeji JHMD jako celku. Firma také hledá partnera pro údržbu kolejí, protože Swietelsky Rail CZ v pondělí ukončil spolupráci. Reorganizační plán počítá s prodejem společnosti jako celku soukromému investorovi, řekl Jan Kysela, věřitel a předkladatel reorganizačního plánu.
8.12. – České dráhy podepsaly rámcovou smlouvu na dodání a instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino, railjet a InterPanter. Zástavbu zajistí konsorcium firem ČD – Telematika, a. s., a Kontron Transportation, s. r. o. Instalace technologie do jednotek by měla být hotová do konce roku 2025 a vyjde na 132 milionů korun bez DPH. České dráhy pro financování této technologické modernizace využijí prostředky získané v rámci dotačního titulu Českého telekomunikačního úřadu.
8.12. – Jak může velký hráč pomoci drobným podnikatelům? Logistická společnost DSV je nejen partnerem pro nadnárodní hráče, ale v jejím portfoliu jsou i malé firmy, kterým pomáhá růst a rozvíjet se v dynamickém obchodním prostředí. Rozdíl mezi spoluprací s malou firmou a velkou je totiž značný. Díky širokému portfoliu zákazníků z různých odvětví umí DSV vymyslet řešení, která nejen zajišťují efektivní přepravu, ale přizpůsobují se specifickým potřebám menších firem a dokáží zefektivnit provoz a využít příležitosti, které podporují růst.
8.12. – Poruchy a jiné nepříjemné situace na silnicích jsou běžnou součástí dopravy. Nejen během vánočních svátku či zimních měsíců mohou nabídnout pomoc členové asistence připravené vyjet každý den v roce bez ohledu na aktuální počasí nebo denní dobu. Pro řidiče v nouzi platí následující postup: V případě poruchy vozidla na tuzemské dálnici je před případným voláním Policie ČR nejlepší spojit se přímo s bezplatnou asistenční službou ŘSD. Uvedl to Miroslav Mazal ze Samostatného oddělení komunikace Ředitelství silnic a dálnic.
7.12. – Každý pátý stojan ultrarychlý, udržení pozice provozovatele nejvýkonnější české veřejné dobíjecí sítě a nejméně 180 nových stanic s převahou ultrarychlých o výkonu 150+ kW. To jsou hlavní plány ČEZ v elektromobilitě na rok 2025. Díky akcelerované výstavbě ultrarychlých stanic stoupne meziročně výkon sítě ze 70 MW na 100 MW, což je srovnatelné s elektrárenským blokem. Řidiči tak u ČEZ i nadále doplní energii v průměru nejrychleji v ČR. I proto využívání sítě prudce roste. Zatímco loni lidé u stojanů ČEZ odebrali 5,5 mil. kWh certifikované bezemisní energie, letos už to bude výrazně přes 8 milionů. Síť vzniká díky grantovým programům CEF, Operačnímu programu Doprava i z vlastních prostředků ČEZ.
7.12. – Od 1. ledna 2025 se top management společnosti Tatra Trucks rozšíří o Kristijana Fiketa, který se stane jejím generálním ředitelem. Lukáš Andrýsek, který ve své funkci dočasně spojoval pozici předsedy představenstva a generálního ředitele, se bude soustředit na svou roli v představenstvu. Zároveň zůstává CEO divize CSG Mobility skupiny CSG čítající 10 společností a působí jako člen představenstva skupiny CSG.
7.12. – DB Schenker již osm měsíců používá na vybraných trasách alternativní palivo HVO100 (Hydrotreated Vegetable Oil). Tímto krokem došlo ke snížení emisní zátěže o 475 tun oxidu uhličitého, což přináší příznivé ohlasy od zákazníků, kteří podporují udržitelnost. Hydrogenovaný rostlinný olej pohání vozidla DB Schenker především na trasách křižujících D1 a při cestách do Maďarska a Nizozemska. Globální poskytovatel logistických řešení palivo využívá na zakázky strategických zákazníků, mezi nimiž jsou nadnárodní společnosti, které si uvědomují důležitost dekarbonizace dopravy, i navzdory tomu, že je HVO100 aktuálně dražší než fosilní nafta. Pro obsluhu uvedených tras načerpal DB Schenker od jara až doposud přes 200 tisíc litrů obnovitelné nafty. Při přepravách tak ušetřil 475 tun emisí oxidu uhličitého.
6.12. – Ministři dopravy v Bruselu diskutovali o aktuálních návrzích v oblasti dopravy a o tom, jak vyvážit konkurenceschopnost a klimatické ambice evropského automobilového sektoru. Shodli se mimo jiné na společném znění návrhů předpisů zaměřených na lepší prosazování práv cestujících ve všech druzích dopravy a na zajištění práv cestujících v souvislosti s cestami různými dopravními prostředky. Přijali také pozici Rady k zákazu řízení vozidel s celoevropským účinkem. Informoval o tom František Jemelka z odboru komunikace Ministerstva dopravy.