5.11. – Závěr roku přinese otevření dlouhých úseků dálničních projektů. Dokončena bude dálnice D1, prodlouží se dálnice D35 nebo D55. Dálniční síť se rozroste za letošní rok dohromady o 66,7 kilometru, spolu s předchozími třemi lety to bude 213,9 kilometru. „Nejvíce přibude nových kilometrů na dálnici D35, která propojuje Čechy a Moravu od Olomouce do Hradce Králové. Konkrétně se otevře pět úseků v souhrnné délce 32,7 kilometrů,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka.
Aktuálně
7.11. – Přístav Koper pokračuje v rozsáhlých investicích a zvyšuje překlad. Jaké výsledky očekává v letošním roce a jak na nabídku jeho služeb reagují čeští a slovenští zákazníci, na to jsme se zeptali Igora Pamiče, zástupce přístavu pro český a slovenský trh.
5.11. – IVECO Bus a Île-de-France Mobilités podepsaly tři rámcové smlouvy na nákup ekologických autobusů a autokarů. IVECO Bus se tak stává hlavním dodavatelem ekologických vozidel pro region Île-de-France. Do roku 2032 jsou plánovány dodávky modelů GX 337 Elec, Urbanway CNG a Crossway CNG.
5.11. – Výzvy ve skladových operacích často vyžadují víc než jen vysoký výkon a robustní techniku. V mnoha situacích hraje hlavní roli kompaktní konstrukce, přesná ovladatelnost a bezpečný pohyb v úzkých uličkách. Společnost STILL proto rozšiřuje své portfolio retraků o nový model FXR 14C-16C, cíleně optimalizovaný z hlediska výkonu pro standardní aplikace. Umožňuje hladký a efektivní provoz v jedno i dvousměnném režimu a zároveň přináší hospodárný provoz při příznivé pořizovací ceně
5.11. – Umělá inteligence se v české a slovenské e-commerce prosazuje, její využívání je však zatím soustředěno především na jednodušší operativní úkony. Podle aktuálního průzkumu společnosti Seyfor realizovaného ve spolupráci s agenturou B-inside využívá AI intenzivně pouze deset procent e-shopů, zatímco více než čtvrtina firem je teprve na úplném začátku a třináct procent s jejím nasazením vůbec nepočítá.
5.11. – Český průmysl potvrzuje, že přechod na bezemisní nákladní dopravu už není vizí budoucnosti, ale realitou dneška. V Domažlicích se vyrábějí technologie, které umožňují rychlé a ekonomicky výhodné nabíjení elektrických nákladních vozidel i tam, kde chybí silné elektrické přípojky. Na projektu spolupracují společnosti 3D Lasertec, Sunaffairs a SG Equipment Finance (SGEF) – člen Skupiny Komerční banky.
4.11. – Společnost AŽD úspěšně navázala na jarní premiéru autonomního vozidla EDITA, které jako první v Evropě dokáže jezdit v otevřené krajině. Od dubna do začátku října 2025 absolvovala EDITA (Experimentální Drážní vozidlo pro Inovativní Technologie AŽD) v tomto unikátním projektu na trati Kopidlno – Dolní Bousov již více než 3 000 kilometrů provozu s cestujícími a potvrdila svou spolehlivost.
4.11. – Společnost PPL uspořádala již pátý ročník školení bezpečné jízdy pro své řidiče. Přestože česká legislativa žádné vzdělávání řidičům balíkových dopravců neukládá, PPL se k němu dlouhodobě hlásí, čímž přispívá k bezpečnosti na tuzemských silnicích. Pravidelný nácvik proběhl letos již podruhé ve spolupráci s platformou VIZE 0 a jde o běžnou součást aktivit společnosti PPL. Od roku 2021 obdobnými kurzy prošlo bezmála 700 řidičů. Bezpečnost na všech úrovních je pro předního českého balíkového dopravce dlouhodobě prioritou.
4.11. – V podvečer 30. října proběhlo slavnostní předávání mezinárodních odborných certifikátů Evropské logistické asociace úspěšným studentům vedlejší specializace Logistika – mezinárodní přeprava a zasílatelství. Předání byli přítomni prezident České logistické asociace a viceprezident Evropské logistické asociace Ing. Miroslav Rumler, rektor VŠE doc. Ing. Petr Dvořák, Ph.D., za národní akreditační radu ČLA Ing. Kamil Slavík, proděkan FPH doc. Ing. Václav Stříteský a vedoucí katedry logistiky doc. JUDr. Ing. Radek Novák, CSc.
4.11. – Digitalizace pracovního trhu posouvá hranice stále dál. Zatímco donedávna využívali uchazeči o práci umělou inteligenci především k úpravě životopisů či psaní motivačních dopisů, nyní přichází další krok – automatizované nástroje, které za ně kompletně vyřizují odpovědi na pracovní inzeráty. Stačí nahrát životopis, vybrat typy pozic, o které má uchazeč zájem, a nástroj sám vyhledává nabídky, přizpůsobuje CV, vytváří personalizovaný motivační dopis a odesílá žádosti. Uchazeč se tak může „hlásit“ na desítky až stovky pozic denně, bez jediného kliknutí nebo vynaložené kreativity.