4.2. – Logistické centrum společnosti Lidl v Bravanticích u Ostravy po téměř půl roce fungování provozu zaměstnává 326 pracovníků, z nichž 268 působí na skladnických pozicích a 58 se věnuje administrativním činnostem. Logistické centrum se rozkládá na ploše 38 500 metrů čtverečních a umožňuje skladování zboží s kapacitou až 35 770 europalet. To svědčí o vysoké kapacitě a efektivitě moderního provozu. Jde o první takový sklad, který Lidl postavil v Evropě.
Aktuálně
4.2. – Nejvýznamnější logistická akce v České republice, kongres EASTLOG, vstupuje do 28. ročníku svého nepřetržitého působení. Po Novém roce zveřejnili pořadatelé hlavní motto ročníku 2025 – zní Alchymie automatizace.
4.2. – DPD, součást největší evropské sítě balíkové přepravy Geopost, reaguje na zdražování doručovacích služeb na českém trhu a v rámci své akce nabízí e-shopům doručení balíků do sítě více než 7000 výdejních míst Pickup a boxů už od 46 Kč. Díky spolupráci s Alzou mohou zákazníci využít tuto zvýhodněnou službu i pro doručení do více než 2 300 AlzaBoxů Iniciativa by měla pomoci e-shopům udržet stávající zákazníky, přivést nové a konkurovat zahraničním hráčům.
4.2. – Nasazení prvního robota, uvedení nového typu tramvajových obručí do zkušebního provozu, rekonstrukce tramvajových tratí v Praze či zahraniční zakázky v Austrálii, na Slovensku ale i v Německu. A také překonání předloňského rekordu v tržbách, které v roce 2024 dosáhly 602 mil. Kč, a zisk druhého místa v kategorii středně velkých exportérů v prestižním ocenění Exportér roku.
3.2. – Konkurenceschopné a ekologické automobilové odvětví EU potřebuje opatření na straně poptávky i nabídky. Předsedkyně Evropské komise von der Leyenová promarnila velkou příležitost, když do dnešního zahájení své nové strategie (30. 1. – pozn. red.) nezahrnula komerční provozovatele silniční dopravy. Minulý týden to uvedla Mezinárodní unie silniční dopravy IRU.
3.2. – Společnost Schmitz Cargobull, přední evropský výrobce návěsů, a starosta města Vreden Tom Tenostendarp jsou potěšeni, že bylo uděleno stavební povolení na rozšíření dodávkového centra společnosti Schmitz Cargobull pro chladírenské návěsy a návěsy se skříňovou nástavbou v areálu společnosti ve Vredenu (Německo).
3.2. – ČSÚ zveřejnil první odhad výsledku naší ekonomiky za 4. čtvrtletí 2024, včetně odhadu za celý loňský rok. HDP za poslední čtvrtletí meziročně vzrostl o 1,6 %, a to zejména z důvodu vyšší domácí poptávky. V souhrnu za rok 2024 vzrostl HDP o 1,0 %. Celoroční růst podpořila vyšší spotřeba domácností a vládních institucí. Naopak negativní vliv měla tvorba hrubého kapitálu, tedy investice. V odvětvovém srovnání podpořila vývoj hrubé přidané hodnoty především skupina obchodu, dopravy, ubytování a pohostinství. Pokles pak nastal ve zpracovatelském průmyslu. Jedná se zatím pouze o předběžný odhad, konečné výsledky budou později upřesněny. Uvedl to Svaz průmyslu a dopravy (SP ČR).
3.2. – Intralogistika čelí zásadním výzvám a je v současné době na prahu velkých změn. Automatizace se stává klíčem k tomu, aby společnosti mohly dlouhodobě úspěšně provozovat své interní procesy navzdory výzvám, jako je nedostatek pracovních sil nebo tlak na efektivitu a snižování nákladů. Tím důležitější je, aby všechny společnosti, bez ohledu na velikost, obor činnosti, finanční obrat či technologickou úroveň měly k automatizaci snadný přístup. Společnost STILL, jako poskytovatel komplexních automatizovaných řešení pro celé spektrum intralogistiky, chce tento přístup v budoucnu ještě více usnadnit, a kromě velkých a středně velkých projektů stále častěji nabízet i jednoduchá a flexibilní řešení. Hamburský specialista na intralogistiku se zaměřuje na standardizované a široce dostupné produkty v kombinaci s osobním poradenstvím a individuálně přizpůsobenými servisními balíčky.
3.2. Správa železnic pokračuje v přípravě výstavby další části železnice na Letiště Václava Havla. Nyní vybrala dodavatele inženýrskogeologického a hydrogeologického průzkumu pro tunelový úsek mezi pražskými Dejvicemi a Veleslavínem. Práce v hodnotě 12 887 795 korun provede společnost INSET. Samotná stavba by měla proběhnout v letech 2028 až 2030.
2.2. – Praha připravuje rozsáhlou rekonstrukci ulic Legerova, Sokolská a Mezibranská, která zásadně promění tyto pro dopravu klíčové ulice. Cílem projektu je vytvořit vlídné a bezpečné prostředí pro všechny účastníky silničního provozu – chodce, motoristy i cyklisty a též pro obyvatele a návštěvníky. Rekonstrukce se bude týkat úseku od předpolí Nuselského mostu po Muzejní oázu. V současné době probíhá zpracování studie proveditelnosti. Realizátorem studie a následně i samotné rekonstrukce je Technická správa komunikací (TSK). Dalším navazujícím klíčovým projektem je aktuálně dokončená studie k rekonstrukci ulice Ječná.