14.9. – Obchodní řetězec BILLA úspěšně završuje testovací fázi svého e-shopu a zahajuje ostrý provoz. Zákazníci z Prahy, Mladé Boleslavi a Brna a jejich okolí si vyberou z více než 9 tisíc výrobků, které k nim dorazí už 3 hodiny zdarma po odeslání objednávky. Noví zákazníci získají navíc 10% slevu na první 3 nákupy a malý dárek v podobě produktů vlastní výroby BILLA k tomu.
Aktuálně
14.9 – Společnost Continental na tiskové konferenci v rámci veletrhu IAA Mobility 2023 oznámila zahájení spolupráce s Google Cloud. Společně budou dodávat generativní umělou inteligenci (AI) do automobilů. Continental se tak stane jedním z prvních dodavatelů pro automotive, který začlení technologii Google Cloud přímo do počítače na palubě vozu. Řidič tak může komunikovat s vozem naprosto přirozeně. Ať už potřebuje zjistit optimální tlak v pneumatikách, nebo jaké zajímavosti se nacházejí po cestě na dovolenou či přímo na místě, kde ji bude trávit. Generativní AI nalezne ty správné informace a zodpoví i otázky. Každá ze společností do spolupráce přináší své znalosti a zkušenosti z oblasti automotive, softwaru, umělé inteligence a cloud computingu.
14.9. – První přejezdová deska Goodyear CheckPoint v České republice byla nainstalována ve společnosti STEBAL Spedition, s. r.o., v Dubí. Skupina STEBAL provozuje vlastních více než tisíc velkoobjemových souprav. STEBAL je zastoupen vlastní transportní a logistickou společností již na dopravních trzích v Česku, Polsku, Rumunsku, Německu, Rusku a Estonsku. V České republice má skupina vlastních téměř 400 velkoobjemových souprav.
12.9. – Málo využívané železniční tratě bude možné na žádost jejich vlastníků konzervovat. Rozhodla o tom dnes Sněmovna, když stvrdila vládní novelu drážního zákona a odmítla návrh Senátu, který chtěl naopak tuto možnost z novely vypustit. Do novely se možnost konzervace tratí dostala na základě pozměňovacího návrhu poslanců v čele s ministrem dopravy Martinem Kupkou. Novela má především za cíl v souladu s unijními předpisy zlepšit práva cestujících. Senátorka Hana Žákova, která návrh Senátu před poslanci obhajovala, upozorňovala například na hrozbu nedostatečné informovanosti starostů dotčených obcí.
13.9. – Výběr mýtného od vozidel s maximální povolenou hmotností nad 3,5 tuny stagnuje. Za prvních 8 měsíců roku 2023 zaplatili dopravci na mýtném 9,897 miliardy korun, jen o 7,5 milionu korun více, než za prvních 8 měsíců roku 2022. V samotném srpnu v meziročním srovnání poklesl výnos z mýtného o 1,15 procenta na 1,218 miliardy korun.
13.9. – Přepravní společnosti VCHD Cargo GmbH učinila strategické rozhodnutí a přestěhovala svoje sídlo z Radeburgu do Alsfeldu v německém Hessensku. Důvodem je výhodná poloha u dálnice A5 na křižovatkách jejích mezinárodních linek i blízkost k dceřiné společnosti Völker Logistik, která v Alsfeldu působí již 18 let.
13.9. – Společnost CHEP, která na globální úrovni zajišťuje cirkulární řešení pro dodavatelské řetězce, nabízí na českém trhu vylepšenou dřevěnou půlpaletu. Její konstrukční prvky zajišťují vyšší kvalitu odpovídající potřebám moderních logistických operací, přičemž kompatibilita i rozměry zůstávají nezměněny.
13.9. – Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) jsou opět v konkurzu, návrh firmy na povolení reorganizace v pondělí zamítl českobudějovický krajský soud. Vyplývá to z dokumentu zveřejněného v Insolvenčním rejstříku. Nové posouzení nařídil teprve před týdnem Vrchní soud v Praze, který konkurz na zadluženou firmu zrušil. Firma JHMD je od loňského podzimu v úpadku a v říjnu zastavila provoz vlaků na úzkokolejce. Při konkurzu se majetek dlužníka zpeněží a výtěžek rozdělí mezi jeho věřitele.
13.9. – Letecká společnost Emirates oznámila modernizaci svých služeb na lince do Sydney prostřednictvím letounů A380, které budou dostupné na všech linkách do této australské destinace. Aerolinka tak od 4. listopadu vyčlení na této trase o téměř 2 tisíce míst týdně více.
12.9. – Státní fond dopravní infrastruktury má v příštím roce disponovat částkou 150,5 miliardy korun. Návrh rozpočtu fondu schválil Výbor Státního fondu dopravní infrastruktury. Rozpočet je sestaven z národních zdrojů ve výši 118,4 miliard, z toho 26 miliard tvoří dluhové financování, a z evropských prostředků ve výši 32,1 miliard korun.