​GXO urychluje nasazení řešení umělé inteligence ve Spojeném království

​GXO urychluje nasazení řešení umělé inteligence ve Spojeném království

20.9. — GXO Logistics, světový poskytovatel smluvní logistiky oznámil, že společně s dodavatelem Datasparq úspěšně nasadil řešení umělé inteligence, které pomohlo zvýšit efektivitu, generovat úspory nákladů a snížit dopad na životní prostředí prostřednictvím optimalizace přepravních tras.

„Zákazníci si vybírají GXO nejen pro prvotřídní logistické znalosti, skladování a přepravu, ale také pro špičkovou inovativní technologii, kterou nasazujeme v naší síti,“ řekl Gavin Williams, výkonný ředitel GXO pro Spojené království a Irsko. „Pokračujeme v investicích do jedinečných technologických řešení, abychom lépe sloužili našim zákazníkům a pomohli jim zvýšit efektivitu a produktivitu a také dosáhnout jejich cílů ESG. Díky našemu pokračujícímu nasazování umělé inteligence máme nyní ještě více příležitostí, jak přidat hodnotu pro naše zákazníky tím, že zlepšíme všechny aspekty jejich logistických potřeb – od třídění po vychystávání, balení a přepravu,“ dodal.

Od roku 2021 společnost GXO spolupracuje s Datasparq, inovativním poskytovatelem komplexních AI a datových vědeckých služeb. Obě firmy společně aplikovaly špičkovou technologii k vývoji nástrojů pro optimalizaci tras na míru pro zákazníky, jako je například přední britský maloobchodní řetězec Iceland. GXO provozuje čtyři distribuční centra se třemi teplotními rozsahy a obsluhuje více než 1 100 obchodů po celé zemi. Díky složité síti pokrývající více než 50 milionů kilometrů ročně Iceland výrazně těží z aplikace umělé inteligence. Zlepšením efektivity tras zkrátil prodejce vzdálenost ujetou z jednoho depa o více než 900 tisíc kilometrů za rok, snížil spotřebu nafty o více než 25 tisíc litrů a dosud přinesl více než 720 tun celkových úspor uhlíkových emisí. Kromě toho se řidiči GXO nyní mohou soustředit na činnosti s vyšší přidanou hodnotou, zlepšení produktivity a spokojenosti s prací.

Steve Pennington, ředitel dodavatelského řetězce společnosti Iceland, řekl: „Iceland byl prvním maloobchodním prodejcem potravin na mezinárodní úrovni, který se připojil ke klimatickým závazkům, závazku mít do roku 2040 nulové emise uhlíku. Zákaznický servis je pro nás nejvyšší prioritou, když pracujeme na dosažení tohoto cíle. Díky síle nových technologií, jako je AI, a silnému partnerství s GXO a Datasparq jsme o krok blíže k udržitelnější budoucnosti.“

GXO také využívá umělou inteligenci k transformaci svých skladových operací a spolupracuje s řadou dodavatelů, jako je řešení Operator Eye společnosti Körber. GXO je odhodláno nasadit AI s cílem zlepšit efektivitu automatizace, přesnost výběru a dobu zpracování a zároveň podporovat bezpečnost a pohodu svých kolegů.

(lan)

Foto: GXO

spinner