Přírůstek obratu v antverpském přístavu

Přírůstek obratu v antverpském přístavu

21.10. - Konkurenční přístavy v Antverpách a Rotterdamu zvýšily v prvních devíti měsících letošního roku propustnost kontejnerů. Antverpy zvýšily provoz v přístavu o 2,3 procenta měřeno v tunách (105,4 milionu) a o 2,8 procenta měřeno v TEU (9,1 milionu). Vyniká zejména počet chladících kontejnerů, který se ve srovnání se stejným obdobím loňského roku zvýšil o 3,6 procenta. V loňském roce přístav již překročil globální růst trhu s chladícími kontejnery s celkovým objemem 1 milionu TEU.

Tento trend zjevně pokračuje, a Antverpy tak upevňuje svou roli hlavního hráče v segmentu RF kontejnerů. Nárůst objemu chladících kontejnerů je částečně způsoben zvýšenou poptávkou. Evropští spotřebitelé kladou stále větší důraz na zdraví a zdravé potraviny a pandemie tento trend jen zhoršila a urychlila. Na druhé straně je růst způsoben silnou pozicí námořní dopravy v oblastech lodní dopravy Latinské Ameriky, Afriky a Spojených států, jakož i se zeměmi, jako je Čína a Singapur. Kromě toho přístav nabízí specializované terminály, sklady a poskytovatele logistických služeb se zaměřením na chladírenský transport.

Konvenční všeobecná nákladní doprava vzrostla o 62,7 procenta na 8,3 milionu tun, což je způsobeno především silným růstem obchodu s ocelí (plus 65,9 procenta). Září bylo nejlepším měsícem roku pro segment obecného nákladu a dokonce nejlepším měsícem od června 2011. Po nárůstu o 18,2 procenta bylo v segmentu RoRo zpracováno 3,9 milionu tun. Kromě zvýšené manipulace s užitkovými vozidly jsou za zmínku také horolezci ze dřeva a stavebních materiálů. Navzdory prudkému poklesu propustnosti surové ropy (minus 68,5 procenta) se propustnost kapalných volně ložených látek zvýšila o 2,2 procenta díky silnému výkonu chemického segmentu, který vzrostl o 9,8 procenta, a ropných derivátů, které si vedly o 4 procenta lépe než v předchozím roce.

SSL ČR

Foto: Port of Antwerp

spinner