26.5. – Evropská organizace pro bezpečnost řízení letového provozu Eurocontrol včera uvedla, že běloruský vzdušný prostor denně využívá zhruba 100 letů, které provozují aerolinie unijních zemí a Británie. Dopravcům, kteří se chtějí vyhnout běloruskému nebi, doporučila trasu přes Pobaltí. Po nedělním nuceném přistání civilního letadla v Minsku, po němž místní úřady zadržely opozičního novináře, se už několik evropských leteckých společností rozhodlo vzdušný prostor kontrolovaný Minskem nevyužívat. Pro Minsk to znamená milionové ztráty na tranzitních poplatcích.
Aktuálně
26.5. – Společnost GEFCO rozšiřuje spolupráci se společnostmi Renault Group a Dacia v Rumunsku, která roste již od roku 2005. Začátkem roku 2021 společnosti GEFCO a Renault Group posílily spolupráci rozšířením dohody o tocích hotových vozidel (FVL) na trasách Mioveni-Constanta a Constanta-Bukurešť na další tři roky a pokračováním v zajištění toků FVL do Itálie a Belgie.
26.5. – V září tohoto roku skončí platnost prvním licencím strojvedoucích, které byly vydány před deseti lety. O prodloužení platnosti licence musí strojvedoucí požádat Drážní úřad. Ten mu v případě splnění všech podmínek vydá na dalších deset let licenci novou. Jak při žádosti o prodloužení platnosti postupovat, řeší metodický pokyn, který Drážní úřad tento týden vydal. V letošním roce se bude výměna týkat zhruba 1300 strojvedoucích, což je asi 12 % všech doposud vydaných licencí.
26.5. – Logistika v moderním pojetí nepřináší zdaleka jen dopravu, ale mnoho dalších služeb, které společnosti jako je Geis svým zákazníkům poskytují. Jejich nedílnou součástí je i balení zabezpečující ochranu přepravovaného zboží. Klienti se mohou na obaly zajišťované společností Geis spolehnout i přesto, že to v poslední době není jednoduché.
26.5. – Dne 1. července 2021 tomu bude 20 let, kdy začaly platit nové restrukturalizované podmínky pro přepravu nebezpečných věcí po silnici a železnici. Protože to byly podmínky zcela nové, přelomové, byla také přechodná ustanovení, kdy platily staré i nové podmínky stanovena na dobu nebývale dlouhou, a to až do 1. ledna 2003. Jak k tomu došlo a co tomu předcházelo?
26.5. – Nezávislá technologická služba Balikobot.cz, která firmám pomáhá s napojením na přepravní služby a zefektivněním expedičních procesů, zrealizovala průzkum mezi dopravci, který zjišťoval aktuální stav české logistiky vzhledem k uplynulému pandemickému roku a aktuálnímu postupnému rozvolňování maloobchodu. Z výsledků průzkumu vyplynulo, že čeští dopravci neočekávají po otevření kamenných prodejen ze strany e-shopů pokles využití přepravních služeb zejména na základě rekordního růstu českého e-commerce a faktu, že pro koncové zákazníky zůstanou online nákupy často pohodlnější i jednodušší než ty v kamenných prodejnách.
26.5. – Společnost GLP úspěšně pronajala 20 000 m² logistických prostor ve dvou parcích v České republice a na Slovensku. V GLP Park Praha Chrášťany bylo pronajato 11 000 m² společnosti Ecologistics, globálnímu poskytovateli komplexních služeb v oblasti skladování a logistiky a zároveň novému klientovi GLP. Dalších 40 000 m² z parku si pronajala společnost Alza, stávající zákazník GLP a největší hráč na poli e-commerce v České republice a na Slovensku. GLP Park Praha Chrášťany je v současnosti ve výstavbě a bude dokončen ve 2. čtvrtletí roku 2022. Očekává se, že obě budovy obdrží certifikaci BREEAM Excellent.
25.5. – Společnost Iveco Czech Republic, a. s., vyhlásila soutěž pro studenty technických středních škol ve Vysokém Mýtě a okolí. Cílem je podpořit soutěživost a zručnost studentů a rozvíjet spolupráci s místními středními školami.
25.5. – Společnost Bonduelle, světová jednička v produkci a zpracování zeleniny, rozšiřuje spolupráci se skupinou Raben Group. Vzhledem k úspěšné spolupráci společností v Maďarsku bylo přirozené, že se Bonduelle při výběru logistického partnera pro polský trh rozhodla důvěřovat osvědčenému partnerovi a umístit své zboží do ekologického skladu Raben ve městě Ruda Śląska. Společnosti se vedle sebe nejen rozvíjejí, ale mají rovněž podobný přístup k podnikání a ekologii.
25.5. – Dopravní mobilita budoucnosti – to nejsou jen samořiditelná auta, ale celý ekosystém navzájem propojených řešení, která vedou k bezpečnější a plynulejší dopravě ve městech. Právě ten plánují Magistrát města Plzně, Plzeňské městské dopravní podniky a Správa informačních technologií města Plzně společně se svými partnery – společnostmi O2 Czech Republic, INTENS Corporation, Škoda Transportation, Škoda Digital a Západočeskou univerzitou. Jejich zástupci včera podepsali memorandum o vzájemné spolupráci s cílem vytvořit z Plzně do roku 2027 centrum pro chytrou mobilitu a živou laboratoř pro testování autonomního řízení na území města. Vznikne tak první chytré město tohoto druhu v Česku.