17.2. – Žádosti o zápis do registru vozidel nebo o zápis změn v registru by mělo být možné podávat elektronicky. Zjednodušit by se mohl i zápis změny vlastníka nebo provozovatele vozidla, protože obě strany by mohly podávat společnou žádost, ale pomocí dvou oddělených podání. Dopravci by si také mohli rezervovat registrační značku. Díky tomu by si mohli vyřizovat potřebná povolení ještě předtím, než úřad vozidlo zapíše do registru. S těmito a dalšími změnami počítá vládní novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, kterou projednává Sněmovna.
Aktuálně
17.2. – Společnost GLP oznámila rekordní objem pronajatých ploch a developerské činnosti pro logistický sektor v roce 2020. Globálně již společnost podepsala více než 22,7 milionu metrů čtverečních nových a obnovených nájemních smluv, což znamená meziroční nárůst o 57 procent. Společnost rovněž zahájila v roce 2020 nové developerské projekty v hodnotě 5,3 miliardy USD s celkovou plochou 5,6 milionu metrů čtverečních, což představuje meziroční nárůst o 75 procent.
17.2. – Investor Accolade a stavitel průmyslových zón Panattoni zahájili již třetí fázi výstavby distribučního centra Tchibo v Chebu. V současné době druhá nejrozsáhlejší hala v ČR (73 000 m2 ) se rozšíří o dalších 30 000 m2 na 103 000 m2 . Projekt navíc přinese další vlnu kvalifikovaných pracovních míst a nabídne tak pomocnou ruku pro ekonomickou krizí zasažený Karlovarský kraj. Předání budovy je v plánu do konce roku.
17.2. – Česká přepravní společnost VCHD Cargo má flotilu více než 160 nákladních vozidel, většina jezdí na mezinárodních linkách. Vzhledem k tomu, že Německo zařadilo Českou republiku s ohledem na šíření nových mutací koronaviru (onemocnění COVID-19) a vysoké počty nakažených osob do rizikových států, je společnost VCHD Cargo postavena před problémy spojené s novými opatřeními na státních hranicích: na všech hraničních přechodech s Německem jsou od 15. 2. 2021 prováděny kontroly oprávněnosti vstupu do země a testů na koronavirus.
17.2. – Metoda BIM se stává hlavní cestou k digitalizaci stavebnictví. Zavádí ji proto do praxe veřejného sektoru velké množství států Evropy, Ameriky i Asie. Standardy jejího využívání v jednotlivých zemích se tak postupně rodí z mezinárodní spolupráce. Díky iniciativnímu přístupu Ministerstva průmyslu a obchodu je Česko v této oblasti velmi aktivní. Nejnověji se český zástupce zapojil do přípravy vznikající nadnárodní platformy Global BIM Network. Ta má propojit veřejné instituce zabývající se zavedením metody BIM napříč celým světem a vytvořit tak skutečně globální platformu pro sdílení zkušeností a aktivit.
17.2. – Letecká společnost Emirates oznámila, že od 2. března 2021 navýší počet spojení mezi Prahou a Dubají na pět letů týdně. Českým pasažérům nabídne navazující spojení do více než 90 destinací s jediným přestupem v Dubaji.
16.2. – Pro estonskou společnost Bolt nesmí v Praze jezdit řidiči, kteří nejsou držiteli oprávnění řidiče taxislužby a nemají zapsané vozidlo v evidenci. Dnes o tom pravomocně rozhodl Vrchní soud v Praze, který vyhověl žalobě Sdružení pražských provozovatelů taxislužby. Podle manažera Boltu pro Českou republiku Jakuba Dvořáka nebude mít rozhodnutí soudu na provoz aplikace žádný vliv, protože zákonné podmínky respektuje.
17.2. – Německá vláda do 3. března prodloužila nařízení, které
dopravcům zakazuje do Německa přepravovat cestující ze zahraničních
oblastí s nebezpečnými mutacemi koronaviru. Za takovou oblast považuje
Německo od neděle i Českou republiku. O prodloužení zákazu, jehož
platnost byla původně omezena do 17. února, požádal ministr zdravotnictví
Jens Spahn.
16.2. – Česká osobní auta loni opět zestárla, na průměrných 15,27 let. Tuzemský vozový park je tak pátý nejstarší v Evropě, předhání nás sousední Slovensko, ale také Maďaři, Poláci a Litevci. Vyplývá to z posledních dat Svazu dovozců automobilů a Evropské asociace výrobců vozů (ACEA). Výrazný podíl na tom má také skladba dovážených ojetin, z nichž je více než polovina (54 %) starších 10 let a téměř čtvrtina (23,5 %) starších 15 let.
16.2. – Ústavní soud odmítl stížnost Českých drah, které se domáhaly náhrady škody 1,1 milionu Kč v souvislosti s pádem stromu na trať na Jesenicku. Žaloba mířila na Správu železnic, která však podle pravomocného verdiktu zodpovědnost za následné vykolejení vlaku nenese. Strom padl na trať kvůli silnému větru, Správa železnic tomu nemohla zabránit, rozhodly soudy všech stupňů. České dráhy se s rozhodnutím neztotožňují, ale budou ho respektovat.