4.1. – Společnosti Czech Airlines Technics (CSAT) se i přes propad v sektoru letectví podařilo zajistit značné množství zakázek v oblasti opravy podvozků. V minulém roce bylo dokončeno už 33 kompletních sad podvozků, což převyšuje průměrnou roční kapacitu této divize. Ke zvýšení efektivity a kvality práce napomohla nedávná modernizace galvanovny a lakovny a nové investice do vybavení podvozkárny. Mezi klienty patří letecké společnosti jako například KLM Royal Dutch Airlines, Transavia Airlines, Transavia France, Smartwings nebo nově i LOT Polish Airlines.
Aktuálně
4.1. – První PPP český projekt na dostavbu dálnice D4, který řídí společnost Via Salis, získal prestižní mezinárodní ocenění PFI (Project Finance International) Awards 2021 pro nejlepší evropský PPP (Public Private Partnership) projekt. V rámci PFI Awards se každoročně oceňují nejvýraznější světové počiny v oblasti projektového financování.
4.1. – V Německu byl proveden první nezávislý test energetické účinnosti s plně naloženým elektrickým nákladním vozidlem Volvo Electric těžké řady. Elektrické nákladní vozidlo překročilo svůj oficiálně uváděný dojezd a spotřeboval o 50 % méně energie než jeho protějšek se spalovacím motorem.
4.1. – Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) loni ve Zlínském kraji opravilo zhruba 15 kilometrů silnic první třídy a dva mosty. Pracovalo se na 13 místech. Zlínská pobočka ŘSD v uplynulém roce disponovala rekordním rozpočtem 2,5 miliardy korun na opravy, přípravu a výstavbu dálniční sítě a silnic první třídy, sdělila mluvčí ŘSD Lucie Trubelíková. Předloni to bylo zhruba 1,5 miliardy korun.
4.1. – V Evropském roce železnice 2021 se železniční průmysl v EU trochu semknul, aniž by skutečně překonal rozdělující aspekty. K tomuto smíšenému závěru dospěla dopravní asociace Allianz pro Schiene při hodnocení uplynulého Evropského roku železnice. Dirk Flege, výkonný ředitel aliance, uvedl: „Evropský rok končí pokrokem v oblasti rychlých spojů, nočních vlaků a investic do sítí. Vnitrostátní hranice v EU však stále tvoří hlavní překážky na trati. Cestování vlakem přes hranice by mělo a mohlo být mnohem jednodušší – jak pro osobní, tak pro nákladní dopravu.“ „Evropský rok železnic nestačí k odstranění nesourodosti. Pokud má budoucnost patřit železnici šetrné ke klimatu, musí EU vyhlásit desetiletí železnice,“ dodal Dirk Flege.
3.1. – Pražská MHD bude až dokonce letošního ledna jezdit podle omezených tzv. poloprázdninových jízdních řádů. Důvodem je každoroční lednový pokles počtu cestujících. Budou proto prodlouženy intervaly, a ubude tak oproti běžnému stavu počet spojů, zejména ve špičce. Infrmoval o tom Filip Drápal, mluvčí organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD. Úpravy se dotkly rovněž některých příměstských spojů pražské integrované dopravy (PID).
3.1. – Společnost Kia Czech zahájila oficiálně prodej páté generace SUV vozu Sportage. Druhý prodejně nejúspěšnější model značky se dočkal výrazných inovací v oblasti designu, technologií i konstrukce. Podle výrobce je vybaven největším množstvím jízdních asistentů ve své třídě a jde o první automobil značky Kia postavený na zcela nové podvozkové platformě. Díky ní nabízí oproti svému předchůdci více prostoru jak v kabině pro cestující, tak i v zavazadlovém prostoru.
3.12. – Na Českolipsku nevyjely dnes ráno dva autobusové spoje. ČSAD Liberec chybí řidiči, kteří jsou v karanténě a izolaci kvůli koronaviru. Firma tam přesunula posily z Liberce, na základě dohody vypomáhají i tři řidiči konkurenční dopravní společnosti BusLine. Vedení firmy se obává, že situace se bude dál zhoršovat, nemocných na Českolipsku dál přibývá. Řekl to předseda představenstva ČSAD Liberec Martin Bobek.
3.1. – Suezský průplav, který spojuje Středozemní a Rudé moře, loni zvýšil tržby o 12,8 procenta na 6,3 miliardy dolarů (asi 139 miliard Kč), což je nejvíce v historii této důležité dopravní tepny světového obchodu. S odvoláním na správu průplavu o tom informovala agentura AP.
3.12. – Dánsko chce mít do roku 2030 vnitrostátní leteckou dopravu bez emisí, oznámila v novoročním projevu premiérka Mette Frederiksenová. Připustila ale zároveň, že řešení k dosažení tohoto cíle její vláda teprve musí připravit. Dánsko má v úmyslu do roku 2030 snížit celkový objem uhlíkových emisí o 70 procent ve srovnání s rokem 1990, uvedla BBC.