28.10. - Společnost UPS oznámila 26. října konsolidované tržby za třetí čtvrtletí roku 2021 ve výši 23,2 mld. USD, což představuje 9,2% nárůst oproti třetímu čtvrtletí roku 2020. Konsolidovaný provozní zisk činil 2,9 mld. USD, což je o 22,6 % více než ve třetím čtvrtletí roku 2020 a o 23,4 % více na upravené bázi. Zředěný zisk na akcii činil v tomto čtvrtletí 2,65 USD, o 18,3 % více než ve stejném období roku 2020 a o 18,9 % více na upraveném základě.
Aktuálně
28.10. - Od prvních měsíců roku 2022 bude možné lépe zjišťovat, jak strojvedoucí dodržují pravidla odpočinku mezi směnami. Senát včera schválil Zákon o dráhách, který zavádí tzv. monitoring licence strojvedoucích. Zákon také stanovuje jednotné podmínky na železnici v rámci Evropské unie, neboť do české legislativy začleňuje tzv. 4. železniční balíček. Měl by začít platit v prvních měsících roku 2022.
27.10. - Řídící vozy Českých drah řady 961 budou vybaveny zabezpečovacím systémem ETCS. Celkem 34 vozidel vybaví mobilní částí této technologie ČD – Telematika společně s firmami Alstom a Škoda Transportation. Dráhy jim za to zaplatí zhruba 577 milionů korun. Informovala o tom ČD – Telematika.
27.10. - Vzhledem k tomu, že Evropská komise i nadále nic nedělá proti tyrolským omezením tranzitní dopravy kamionů na Brennerské trase, chce italský dopravní průmysl žalovat instituci EU za nečinnost. Asociace autodopravců ANITA, FAI a FEDIT si podle vlastních vyjádření najaly advokátní kancelář, aby podala příslušnou žalobu. V únoru a září předložil innsbrucký právní expert Peter Hilpold jménem Jihotyrolské obchodní komory v Bozenu dvě zprávy, podle kterých ani „sektorový zákaz řízení“ ani současný zákaz řízení v noci v Tyrolsku nejsou slučitelné s právem EU. Ale i poté, co byly tyto analýzy předloženy, a přestože generální ředitelství Komise pro vnitřní trh, dopravu a životní prostředí měla podporu pro řízení o porušení povinnosti proti Rakousku, Komise nepodnikla žádné další kroky, čímž sdružení svůj krok odůvodnila. Generální ředitelství dopravy sice počítá s brzkým pohybem v dlouhých bezvýchodných jednáních mezi Rakouskem, Německem a Itálií o Brennerském tranzitu, italské asociace zjevně tuto naději nesdílejí.
27.10. - Jednu jízdenku na všechny vlaky, OneTicket, spustily v plnohodnotném provozu Ministerstvo dopravy spolu se státním podnikem CENDIS v prosinci loňského roku 2020. Než se rok s rokem sešel, prodal se miliontý kus jízdenky, a to včera v 7:58 hodin na hlavním nádraží v Praze. Za dobu trvání projektu se také podařila navázat řada přínosných spoluprací, které OneTicket propagují a uživatelům tak činí cestování komfortnějším.
27.10. - Podle aktuálních dat z evidence dobíjecích stanic (stav k 30. září) bylo v České republice na 799 dobíjecích stanicích evidováno 1 525 dobíjecích bodů (z toho 510 DC a 1 015 AC bodů). Celkový nominální výkon dobíjecích stanic činil 51 MW, jedna dobíjecí stanice tak v průměru disponuje (teoreticky) nominálním výkonem 64 kW. „V Centrálním registru vozidel bylo evidováno 13 691 elektrických vozidel kategorie M1, z toho 9 129 BEV a 4 562 PHEV (pozn. zjištěno na základě registrační značky „ELxxxx“). Na jeden dobíjecí bod tak připadalo 9 elektrických vozidel,“ uvedl Jindřich Frič, ředitel Centra dopravního výzkumu (CDV), a doplnil: „Přibližně dvě třetiny veřejných dobíjecích stanic (68 %) provozují 3 energetické skupiny, 39 % stanic provozuje ČEZ, 18 % PRE a 10 % E.ON. Aktuálně celkem 69 subjektů provozuje v České republice veřejné dobíjecí stanice, z toho 9 z nich 19 a více stanic.“
27.10. - Správa železnic vybrala zhotovitele, který během tří let provede kompletní rekonstrukci stanice Vsetín. Stavbu s celkovými náklady přes 3 miliardy korun provede sdružení tvořené společnostmi OHLA ŽS, a.s., STRABAG Rail a AŽD. Změnou konfigurace kolejiště dojde k náhradě nevyhovujících úrovňových nástupišť v oblouku novými, která budou mít nástupní hranu v normové výšce 550 milimetrů nad kolejí a bezbariérový přístup. K odbavení cestujících poslouží společný terminál pro železniční a autobusovou dopravu.
27.10 – V úterý 26. října proběhlo slavnostní otevření prvního robotizovaného skladu pro fulfillment v areálu logistického parku v Paskově, který provozuje společnost DEXTRUM Fulfillment. Slavnostního přestřižení pásky se účastnil také hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák, který projektu popřál mnoho úspěchu a s potěšením kvitoval modernizaci v sektoru logistiky, kterou původně průmyslový kraj prochází. Více než 200 účastníků mělo možnost vidět, jak vypadá práce skladníka, když má k ruce tým robotů. Kdo přišel, mohl si na vlastní kůži vyzkoušet třeba příjem nebo expedici B2C zásilek vůbec prvního klienta fulfillmentového skladu, kterým je provozovatel e-shopu YOURGAME.
26.10. - Krajský soud v Brně zamítl žalobu proti aktualizaci zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje. Trasa čtyřpruhové silnice 43 tak platí. Kraj ji vytyčil od dálnice D1 na sever, povede přes městské části Bystrc a Kníničky a rekreační oblastí přes hráz Brněnské přehrady a dále na sever jižním obchvatem Kuřimi k Černé Hoře. Odpůrci tohoto řešení mohou ještě podat kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu (NSS). Podle jejich advokáta Pavla Černého záleží na nich, zda se k tomuto kroku odhodlají.
26.10. - Element Logic bude pro německou pobočku Rohlik Group Knuspr.de v Mnichově implementovat řešení automatizovaných skladů pomocí technologie AutoStore. Tento klíčový automatizační prvek pomůže společnosti Knuspr.de až trojnásobně zvýšit produktivitu vychystávání zboží a navýší kapacitu mnichovského skladu o více než 30 %. V první fázi bude do automatizace investováno přibližně 45 milionů EUR, tedy přibližně 1,1 miliardy korun, a v letech 2022–2025 bude do dalších fulfillment center investováno celkem až 400 milionů EUR. Jedná se o pokračování investičního trendu Rohlíku jako technologické společnosti s cílem stát se nejlepší a největší evropskou online službou pro rozvoz potravin.