6.9. – Společnosti Dako-CZ, která v Třemošnici na Chrudimsku vyrábí brzdové systémy a komponenty pro kolejová vozidla, vloni klesl zisk po zdanění na 152 milionů korun. Rok předtím činil rekordních téměř 440 milionů korun. Celkové tržby minulý rok dosáhly 1,551 miliardy korun, což je meziročně o 29 procent méně. Na prodej výrobků a služeb připadalo 1,367 miliardy korun, o 476 milionů méně něž v předchozím roce, vyplývá z výroční zprávy zveřejněné ve Sbírce listin.
Aktuálně
6.9 – Škoda Group dodá do Bulharska až 25 elektrických vlaků za 13 miliard korun. Základní kontrakt je na 20 čtyřvozových bezbariérových jednotek, opce na dalších pět. Součástí smlouvy je také zajištění plného servisu na 15 let. Nové vlaky s více než 300 místy k sezení, které vycházejí z typu RegioPanter, nahradí zastaralé soupravy, budou klimatizované s minimálním hlukem, řekl mluvčí plzeňské strojírenské skupiny Jan Švehla.
5.9. – Dozorčí rada společnosti Daimler Truck Holding AG jmenovala s účinností od 1. října 2024 novou generální ředitelkou společnosti Karin Rådströmovou, která je v této funkci jmenována do 31. ledna 2029. Nahradí Martina Dauma, který zároveň odstoupí z funkce generálního ředitele a připraví tak cestu pro další kapitolu transformace společnosti. Martin Daum zůstane řádným členem představenstva do 31. prosince 2024, aby podpořil hladké předání.
5.9. – Návrh státního rozpočtu pro rok 2025, zveřejněný v sobotu pozdě večer, počítá s deficitem 230 miliard korun. Na včerejším jednání předsednictva Rady hospodářské a sociální dohody České republiky se projednávaly zásadní body týkající se státního rozpočtu na rok 2025 a hospodářské strategie České republiky. Svaz průmyslu a dopravy ČR (SP ČR) považuje tyto otázky za klíčové pro zajištění dlouhodobé konkurenceschopnosti české ekonomiky.
5.9. – S účinností od 1. září 2024 se stala novou členkou představenstva skupiny ORLEN Unipetrol Agnieszka Bobrukiewicz. Ve své nové roli se zaměří především na řízení retailového segmentu skupiny a marketingové aktivity v rámci českého, slovenského a maďarského trhu. Agnieszka Bobrukiewicz zná český trh a skupinu ORLEN Unipetrol ze svého předchozího osmiletého působení v rámci této skupiny.
5.9. – Společnost DHL Supply Chain jmenovala Andriese Retiefa novým obchodním ředitelem pro region EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika). Retief využije ve své nové roli bohaté zkušenosti, které získal od příchodu do společnosti DHL Supply Chain v roce 2009. Během svého působení ve firmě zastával různé vedoucí pozice v oblastech financí, přepravy nebo provozu a v nejvyšším managementu zastoupení v Africe, Evropě a Asii. Naposledy vedl DHL Supply Chain v jihovýchodní Asii, kde v mnoha zemích prosazoval iniciativy pro urychlený růst společnosti.
5.9. – Společnost Logicor přivítala prvního nájemce v nedávno dokončeném areálu Logicor Příšovice. Plzeňský Prazdroj, největší výrobce českého piva, si v Logicoru Příšovice pronajal prostory o rozloze 7 500 metrů čtverečních, které bude využívat jako své regionální distribuční centrum. Bude tak moci efektivně zásobovat své zákazníky v severních a východních Čechách. Pivo distribuované z tohoto parku se tak bude čepovat v restauracích v oblíbených lyžařských střediscích a dalších turistických destinacích jako jsou Krkonoše nebo Český ráj.
5.9. – Správa železnic může pokračovat v projektové přípravě modernizace tratí na sever od Hradce Králové ještě před projednáním studie proveditelnosti rychlého spojení RS5 Praha – Wrocław. Umožnila to výjimka, kterou předevčírem schválila Centrální komise Ministerstva dopravy. Studie proveditelnosti rychlého spojení RS5 obsahuje kromě vysokorychlostních úseků i konvenční tratě na území Královéhradeckého kraje. A právě jich se udělená výjimka týká.
5.9. – Česká výrobně-technologická společnost 2JCP se v rámci dlouhodobé spolupráce stává jedním z hlavních integrátorů vodíkových elektrolyzérů Elyzer P-300, které budou společnosti Siemens Energy a Air Liquide dodávat svým zákazníkům v Evropě, s možností podílet se na projektech z celého světa.
4.9. – Ministr dopravy Martin Kupka chce do konce roku zlepšit kontroly maximální hmotnosti nákladu kamionů, za prioritní považuje zajistit její dodržování. Uvedl to včera na veřejném slyšení v Senátu. Není kvůli tomu pro snížení hmotnostního limitu na hodnoty platné ve většině zemí EU, což i k nelibosti dopravců chtějí někteří senátoři mimo jiné kvůli neúměrnému zatížení a poškozování silnic.