12.9. – Veřejná podpora opatření pro snížení hluku na železnici z prostředků evropského programu CEF (Connecting Europe Facility) není považována za státní podporu. V praxi to znamená, že o evropské peníze lze zažádat, i když projekty snižování hlukových emisí v železniční dopravě získají podporu z národních zdrojů. Vyplývá to z vyjádření Evropské komise.
Aktuálně
12.9. – Speditéři, autodopravci a provozovatelé logistických služeb nejsou dlouhodobě spokojeni s čekacími dobami při odbavení na nákladních rampách skladů. Uvádí to průzkum „Logistický barometr“ poradenské společnosti SCI Verkehr. Vážné výhrady k váznoucímu odbavení mělo 94 procent z celkem 200 oslovených účastníků dotazování. Zbylých šest procent firem se k situaci nevyjádřilo nebo nemá s odbavením problémy. Dlouhé čekací doby u ramp obchodních podniků kritizovalo 75 procent respondentů, 38 procent si stěžuje na váznoucí odbavení u ramp průmyslových firem a pouhých 6 procent není spokojeno s odbavením u ramp ostatních poskytovatelů logistických služeb.
12.9. – Stavba obchvatu Českých Budějovic patrně začne do konce roku 2017. Podle aktuálního rozhodnutí se projekt dostal do tzv. prioritních staveb ministerstva dopravy a nemusí mít nový posudek vlivu na životní prostředí EIA, který by stavbu oddálil o několik let. Původně se hovořilo o roku 2019. Informovali o tom členové Sdružení pro výstavbu D3 a D4. Jeho jednání se vedle zástupců Jihočeského kraje a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zúčastnili i starostové obcí, kterých se stavba týká.
12.9. – Slovensko a Maďarsko uvedly do trvalého provozu přívoz pro nákladní vozidla na řece Dunaj, který zlepší dopravní spojení mezi oběma zeměmi. Přívoz s kapacitou 150 až 200 přepravených kamionů denně bude fungovat mezi jihoslovenským městem Štúrovo a maďarskou Ostřihomí.
12.9. – Výstavba tří dalších úseků dálnice D6 z Karlových Varů do Prahy by mohla začít v roce 2017. Ministerstvo životního prostředí by mělo ještě letos vydat ověřovací stanovisko k posudku vlivu na životní prostředí (EIA), načež bude možné žádat o stavební povolení. Ředitelství silnic a dálnic by zároveň mělo zbývající čas využít k dořešení výkupů pozemků. Na tiskové konferenci v Karlových Varech to řekl premiér Bohuslav Sobotka.
9.9. – Kühne + Nagel, světová jednička v námořní přepravě, globální dvojka v leteckém cargu a evropská trojka v silniční spedici, slaví 25 let v České republice. Kromě přepravních služeb se český Kühne + Nagel specializuje i na logistiku skladování a kontraktní logistiku produktů a průmyslových řešení.
8.9. – Druhou etapu rozšíření trati z Pardubic do Hradce Králové z jedné na dvě koleje plánuje Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) stavět v letech 2019 až 2021. Pak budou vlaky jezdit mezi krajskými městy až 160 kilometrů v hodině. Řekl to generální ředitel SŽDC Pavel Surý, který se zúčastnil dopravní konference v Pardubicích. SŽDC čeká úsek z Pardubic do Stéblové, část ze Stéblové do Opatovic nad Labem dokončila letos na konci července. Aktuálně se zpracovává dokumentace. Stavba by měla stát 1,65 miliardy korun.
8.9. – Společnost P3 se dohodla na prodloužení nájmu se společností MD logistika, a.s. v parku P3 Prague Horní Počernice. Ta zde využívá 38 500 metrů čtverečních skladových prostor a téměř 1200 metrů čtverečních kanceláří. Podle informací sdružení Industrial Research Forum se jedná o jednu z největších transakcí a zároveň největší renegociaci nájmu, která byla na trhu s průmyslovými nemovitostmi zatím v letošním roce uzavřena.
8.9. – Výzvu na dotace na nákup automobilů s alternativním pohonem pro kraje a obce vyhlásí Ministerstvo životního prostředí (MŽP) pravděpodobně už letos v říjnu. Dotace 50 tisíc Kč by měla být vyhrazena pro vozy na stlačený zemní plyn (CNG), dalších 100 tisíc korun by mělo zamířit na plug-in hybrid, tedy hybridní auta, jejichž baterie mohou být dobity tím, že se připojí k elektrickému zdroji, a 150 tisíc Kč by měl být příspěvek na nákup čistého elektromobilu.
8.9. – Mělnický přístavní terminál, který zároveň funguje jako překladiště kontejnerů vlakové a kamionové dopravy, splňuje limity vlivu na životní prostředí. Potvrdila to studie, kterou si nechalo zpracovat vedení radnice po stížnostech na hluk a emise z výfukových plynů. Právě proto radnice nadále požaduje, aby se množství nákladních aut i kontejnerů nepohybovalo na povoleném maximu.