11.4. – Dopravce LEO Express mění svoji organizační strukturu a jmenuje nové regionální manažery pro Česko, Slovensko, Polsko a Ukrajinu. Reaguje tak na kontinuální rozšiřování služeb v regionech a nutnost efektivního řízení jednotlivých produktů.
Aktuálně
10.4. – Od 30. června 2016 existuje v Ostravě unikátní systém jízdného, který umožňuje ve všech prostředcích MHD provozovaných Dopravním podnikem Ostrava (DPO) platit jízdné bezkontaktní platební kartou. Systém negeneruje žádné papírové jízdenky, a navíc cestujícím vyhodnocuje nejvýhodnější tarif a cenu jízdného.
10.4. – Podle nejnovějšího celoevropského průzkumu společnosti DPDgroup, v České republice tvoří podíl online nákupů pouze 8,4 procenta z celkových nákupů, což je pod evropským průměrem (9,6 %). Na českých e-shopech se nejvíce nakupují produkty z kategorie zdraví/krása, dále potom móda a vybavení pro volný čas. Častěji nakupují ženy než muži a to v poměru 60 ku 40.
10.4. – V Dohodě ADR / ADN a Řádu RID 2017, pododdíle 1.6.1.30 došlo ke změně přechodného ustanovení, když bezpečnostní značky, které splňují požadavky uvedené v odstavci 5.2.2.2.1.1 (= ADR/ADN/RID 2013) platné do 31. prosince 2014, smějí být používány až do 30. června 2019. Důvodem k tomuto prodloužení lhůty je možné další prodloužené této lhůty v ADR/ADN/RID 2019.
10.4. – Ministerstvo dopravy odložilo zpřísnění bodového systému za přestupky řidičů. Návrh, který chystalo 14 měsíců, chce ministr Dan Ťok předat svému nástupci v úřadu po podzimních parlamentních volbách. Řekl to v pořadu otázky Václava Moravce v České televizi.
10.4. – Studie proveditelnosti Všejanské spojky má být hotová v první polovině příštího roku. Jde o návrh řešení zlepšení železniční dopravy mezi Prahou a Mladou Boleslaví, mezi Milovicemi na Nymbursku a Čachovicemi má být postavena více než osm kilometrů dlouhá železniční trať.
NÁMOŘNÍ DOPRAVA – Námořní dopravci charterují velké tonáže. Ještě před novým uspořádáním námořních aliancí v kontejnerové plavbě jistí si nyní liniová rejdařství intenzivněji velké lodě. Na charterovém trhu jsou nyní hlavně poptávány nákladní lodě o kapacitách od 8 000 TEU výše. Za moderní lodě o 9 000 TEU nabízejí dopravci rovných 15 000 USD/den – o několik tisíc dolarů více než na počátku roku. Aby si zajistili kapacity, musí si námořní linky zadávat lodě se stále větším předstihem. Narůstající aktivity přikládají experti tomu, že dopravci v rámci nových aliancí by měli mít od dubna více jistoty v plánování než dříve.
7.4. – Norsko schválilo stavbu prvního námořního tunelu na světě, oznámil norský ministr dopravy. Trasa dlouhá 1700 metrů povede vnitřkem skalnatého poloostrova Stad. Tunel, jímž budou moci proplouvat výletní i nákladní lodě, by měl být zprovozněn v roce 2023.
7.4. – Firma Roland Spedition (Vídeň-Schwechat) nabídne nový železniční spoj mezi Brémami a kontejnerovým terminálem ve Wilhelmshavenu s frekvencí dvou vlaků týdně. Novinka je reakcí na záměr nově založeného rejdařského sdružení OCEAN Alliance zahrnout Wilhelmshaven do plavebního řádu od dubna letošního roku. Roland Spedition chce nabídnout zákazníkům možnost propojení se sítí OCEAN Alliance.
7.4. – UPS oznámila vylepšení řešení Flex™ Global View, nástroje pro řízení a sledování přepravovaného nákladu u letecké, námořní a pozemní přepravy nabízející také přehled o skladové evidenci, nákupních objednávkách a příslušných celních záznamech. UPS bude zavádět tuto vylepšenou technologii Flex™ Global View v průběhu letošního roku.