27.2. – Stavbu mimoúrovňového železničního podjezdu ve Studénce na Novojičínsku, kde se v roce 2015 srazil vlak s kamionem a tři lidé zemřeli, zatím brzdí neschválený územní plán. Zastupitelé města se museli vypořádat s připomínkami kraje. Hlasovat o něm budou až v červnu. Včera to řekl starosta Studénky Libor Slavík. Termín zahájení stavby za 700 milionů Kč je tak zatím nejasný. Podle původních plánů Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) měl být projekt dokončen v příštím roce. Nyní je v místě přejezd se závorami a světelnou signalizací.
Aktuálně
27.2. – Náročná optimalizace pražského traťového úseku z Hostivaře na hlavní nádraží má za sebou první půlrok a s novou stavební sezonou vstoupila do další fáze.
27.2. – Mezinárodní logistický provider DACHSER Czech Republic má nového manažera spedice pro DACHSER Kladno, největší pobočku v České republice. Jaroslav Zelenka nastoupil na tuto pozici s cílem nadále zvyšovat kvalitu logistických služeb.
26.2. – Podle manažerů evropských leasingových firem bude první polovina letošního roku pro jejich byznys příznivá, nicméně převažující optimismus ohledně dalšího vývoje na trhu mírně poklesl. Vyplývá to z ankety European Business Confidence Survey, kterou vždy jednou za půl roku provádí konzultantská společnost Invigors EMEA pro federaci evropských leasingových asociací Leaseurope. Jejím členem je i Česká leasingová a finanční asociace (ČLFA).
26.2. – Společnost 108 AGENCY informuje o vývoji českého trhu průmyslových nemovitostí v roce 2018. Neobsazenost oscilující kolem 4 procent během celého roku, rekordní tempo výstavby nových projektů (v roce 2018 bylo na trh uvedeno cca 800 000 metrů čtverečných nových ploch k pronájmu) a poptávka dlouhodobě převyšující nabídku přinášejí pozitivní výhled do budoucnosti industriálního odvětví napříč regiony.
26.2. – Smlouva mezi ministerstvem dopravy a konsorciem Czech Toll/Sky Toll na provoz mýtného je platná. Rozhodl o tom předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petr Rafaj, který potvrdil prosincové rozhodnutí úřadu a zamítl rozklad, který proti němu podala firma Kapsch. Firma podpis smlouvy napadla s tím, že odporoval dřívějšímu rozhodnutí ÚOHS. Úřad o rozhodnutí předsedy informoval v tiskové zprávě.
26.2. – Nové IT řešení ETA, které vyvinula skupina Raben Group společně s telematickými firmami TIS GmbH a PTV, umožňuje on-line monitorování polohy doručovacích vozidel a zásilek, které přepravují. V kamionové přepravě jde o unikátní monitorovací systém, díky němuž zákazníci Raben Group mají v reálném čase přehled, v kolik dorazí zásilka na místo určení.
25.2. – V Česku chybí tisíce profesionálních řidičů. Problémy jsou způsobeny především výší mezd, průměrně to v dopravě je 27 000 Kč. Zároveň roste věkový průměr šoférů, který je 57 let. Uvedl to pracovní portál Profesia.cz. V Česku je nyní zhruba 130 000 profesionálních řidičů, podle dopravců jich k ideálnímu stavu schází přes 15 000.
25.2. – Sněhové řetězy častěji využívá v Česku při bohatší sněhové nadílce necelá třetina řidičů, část šoférů to neumí. Vyplývá to z průzkumu agentury Stem/Mark. Většina řidičů se podle průzkumu při jízdě na sněhu spoléhá zejména na zimní pneumatiky, ty však v některých úsecích nemusí stačit.
25.2. – ŽELEZNIČNÍ DOPRAVA – Insolvenční řízení vůči Railrunner Europe. Úřední soud Hamburk zahájil hlavní insolvenční řízení o majetku podniku Railrunner Europe GmbH. Insolvenční správkyní byla jmenována právní zástupkyně Susanne Riedemannová z Hamburku. Požadavky se mají předkládat do 28. března. Shromáždění věřitelů má proběhnout 30. dubna. Railrunner požádal 18. ledna o vyhlášení platební neschopnosti. Gerhard Oswald se bezprostředně potom stáhl z vedení firmy, když se obával konfliktu zájmů ve spojitosti s jeho poradenskou společností Gomultimodal GmbH. Právní zástupkyně Riedemannová podle zprávy v odborném tisku nechala prověřit, zda poskytovatel bimodálního systému, který naposledy fungoval mezi Braunschweigem a Bratislavou v konvenční kombinované dopravě, může znovu pokračovat v provozu. Následná jednání insolvenční správkyně se zúčastněnými stranami však zůstala bez výsledku. Podle toho by se měla rentabilita nabídky výrazně zlepšit. ČD Cargo a Drážní společnost Potsdam (EGP) odmítly slevy z cen v požadovaném rozsahu.