Výběr článků z DN č. 16 – 17 zveřejníme 14. září.
(red)
Výběr článků z DN č. 16 – 17 zveřejníme 14. září.
(red)
29.8. – Společnost ČD Cargo dokázala v loňském roce i přes růst nákladů udržet hospodaření v černých číslech. O hodnocení uplynulého období i současné situace v ČD Cargo jsme požádali předsedu představenstva společnosti Ing. Tomáše Tótha.
Minulý měsíc opět – bohužel tentokrát velmi dramaticky a mnohem silněji i než v době nejhorších covidových uzávěr – ukázal, jakou nenahraditelnou úlohu hraje v mezinárodní směně a s ní spojené dopravě na velké vzdálenosti doprava po moři, a jak může omezení této dopravy zahýbat i mezinárodní politikou. Zde zcela konkrétně doprava agrárních produktů z ukrajinských polí ke konečným spotřebitelům především ve třetím světě.
24.8. – Nafta a benzín představují v rámci Evropské unie strategické suroviny, jejichž přepravu je nutné zajistit bezpečně a v odpovídající kvalitě. Ročně se jedná přibližně o 1,5 milionu tun zboží, což není zanedbatelný objem. Spolehlivě zabezpečujeme dovoz pohonných hmot z Německa do skladů společnosti ČEPRO po celé České republice, palivem zásobujeme mimo jiné i pražské letiště. Pro přepravy pohonných hmot máme k dispozici flotilu vlastních nových cisternových vozů řady Zacns, velký podíl však zaujímají přepravy realizované v soukromých vozech.
Kombinovaná doprava v Evropě vykázala letos od dubna do června pokles o 14,41 procenta ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku. Tento pokles je srovnatelný s historickým poklesem o 14,67 procenta, který utrpěla ve druhém čtvrtletí roku 2020. Uvedl to Ralf-Charley Schultze, prezident Mezinárodní unie pro silniční a železniční kombinovanou dopravu (UIRR).
24.8. – První pololetí letošního roku je za námi, je tedy čas na krátké ohlédnutí. Jaký byl první půlrok? Bohužel ne takový, jaký bychom si patrně všichni přáli. K očekávanému oživení mezinárodního obchodu nedošlo, což se logicky také ihned odráží na množství přepravovaného zboží.
28.8. – Výzkumný Ústav Železniční (VUZ) dokázal loni i přes komplikovanou geopolitickou a ekonomickou situaci vykázat zisk 273 milionu Kč. Na co se aktuálně zaměřuje a jaké jsou hlavní výzvy do budoucna, to nám přiblížil jeho generální ředitel Ing. Martin Bělčík.
Evropská komise v červenci v rámci balíčku pro ekologizaci nákladní dopravy zveřejnila tři legislativní návrhy, z nichž každý má specifický dopad na železniční odvětví: nařízení o využívání kapacity železniční infrastruktury, nařízení CountEmissions EU o vykazování uhlíkové stopy v souvislosti s dopravou a změnu směrnice o hmotnostech a rozměrech silničních vozidel.
Navzdory obtížnějším podmínkám jako je přetrvávající inflace a pokles cen na mezinárodních trzích nákladní dopravy dosáhla skupina DB jako celek v prvním pololetí opět kladného provozního výsledku (očištěného o EBIT) ve výši 331 milionů eur.
Sdružení ČESMAD Bohemia vydalo v srpnu svůj Barometr nákladní dopravy za druhé čtvrtletí. Vyplývá z něj, že nadpoloviční většina firem v něm byla zisková, do třetího čtvrtletí však dopravci vyhlížejí mnohem pesimističtěji.
Spolkový svaz spedice a logistiky DSLV zaujímá kritické stanovisko k hospodářskému a finančnímu plánu Fondu pro klima a transformaci (KTF), který 9. srpna schválil spolkový kabinet. Prostřednictvím tohoto zvláštního fondu hodlá spolková vláda v letech 2024–2027 poskytnout celkem 211,8 miliardy eur na dekarbonizaci průmyslu, energeticky účinnou renovaci budov a rozšíření obnovitelných zdrojů energie, elektromobility a nabíjecí infrastruktury.
25.8. – Medzinárodná zasielateľská spoločnosť BUDAMAR LOGISTICS sa v septembri zúčastní na 15. medzinárodnom železničnom veľtrhu TRAKO v poľskom Gdansku. Ide o najväčšie a najprestížnejšie stretnutie odvetvia železničnej dopravy v Poľsku a druhé najväčšie v Európe. „Poľsko je pre nás jedným z kľúčových trhov. Okrem toho, že je to najsilnejšia ekonomika krajín V4, práve tu sa naša skupina zásadným spôsobom postarala o stabilizáciu dopravcov na železničnej sieti. Navyše, odborné výstavy akou TRAKO je, vnímame ako ideálny priestor na vedenie odbornej diskusie a tiež vzájomné inšpirovanie sa,“ povedal Ľubomír Loy, člen predstavenstva BUDAMAR LOGISTICS.
25.8. – BUDAMAR LOGISTICS sa výstavy TRAKO zúčastní spolu so spoločnosťou Inter Cargo z portfólia BUDAMAR GROUP. Marián Šimlovič, podpredseda predstavenstva a obchodný riaditeľ spoločnosti Inter Cargo, nám priblížil jej postavenie na trhu.