Právě vychází v DN č. 16 - 17

​Začátek nové spolupráce ČD Cargo s RTI

​Začátek nové spolupráce ČD Cargo s RTI

24.8. - Nafta a benzín představují v rámci Evropské unie strategické suroviny, jejichž přepravu je nutné zajistit bezpečně a v odpovídající kvalitě. Ročně se jedná přibližně o 1,5 milionu tun zboží, což není zanedbatelný objem. Spolehlivě zabezpečujeme dovoz pohonných hmot z Německa do skladů společnosti ČEPRO po celé České republice, palivem zásobujeme mimo jiné i pražské letiště. Pro přepravy pohonných hmot máme k dispozici flotilu vlastních nových cisternových vozů řady Zacns, velký podíl však zaujímají přepravy realizované v soukromých vozech.

Zatímco v loňském roce převažoval v přepravách PHM importní směr, v letošním roce výrazně stoupne objem přeprav v tranzitu přes Českou republiku. Stane se tak díky novým obchodním aktivitám akciové společnosti ČD Cargo a také díky její expanzní strategii umožňující realizaci těchto přeprav v zahraničí. V závěru roku vstoupili zástupci ČD Cargo do jednání se slovenskou spo-
lečností Railtrans International (RTI), která mimo jiné zastřešuje značný objem přeprav pohonných hmot z bratislavského Slovnaftu. Více než 60 procent přeprav této společnosti tvoří právě PHM.

Po náročných jednáních zaměřených nejen na cenovou úroveň, ale rovněž na organizaci jízd vlaků, byla na konci března 2023 zorganizována zkušební jízda několika ucelených vlaků a po vyhodnocení s pozitivním výsledkem byly 17. dubna zahájeny pravidelné přepravy. Nový kontrakt obnáší zajištění přepravy cca 400 tisíc pohonných hmot ze Slovenska do Polska v tranzitu přes Českou republiku, konkrétně v úseku
Lanžhot st.hr. – Bohumín-Vrbice st.hr. Odesílací stanicí zásilek je Bratislava ÚNS, slovenský úsek do PPS Kúty však realizuje dopravce ZSSK Cargo.

V Kútech vlak přebírá naše lokomotivy a naši strojvedoucí, kteří vlak dopraví do Bohumína-Vrbice, aby jej následně předali naší dceřiné společnosti CD Cargo Poland, která „ucelenku“ dopraví do stanice určení. Konkrétně se jedná o stanice Malczyce, Piekary Śląskie, Sławięcice a Wola. Na přepravy jsou nasazeny soukromé cisternové vozy RTI a dalších držitelů. V průměru jezdí 4–5 vlaků týdně.

Spolupráce s RTI se neomezuje pouze na výše uvedené tranzitní přepravy, ale již delší dobu se rozvíjejí přepravy leteckých pohonných hmot do Středokluk, uhlovodíků do Mostu a Ostravy nebo olejů do Přerova.

Rovněž jsme znovu převzali přepravy pohonných hmot do tuzemských skladů ve Vlkoši a Kojeticích na Moravě v rozsahu 10 – 15 tisíc tun měsíčně.

Vážení obchodní partneři,

na www.cdcargo.cz/newsletter najdete Newsletter ČD Cargo – další komunikační kanál, kterým bychom vás chtěli informovat o událostech a opatřeních, která mohou mít vliv na naše obchodní vztahy a na průběh přeprav vašeho zboží. Věříme, že pro vás informace obsažené v Newsletterech budou užitečné a uvítáme samozřejmě vaši zpětnou vazbu s dalšími podněty a náměty.

Michal Roh

Foto: ČD Cargo

spinner