Vydání 6/2018

Úmluva CMR: platnost mezinárodních pravidel i pro tuzemské přepravy bude přínosem

Od 1. ledna 2019 bude Úmluva o přepravní smlouvě v mezinárodní silniční nákladní dopravě (Úmluva CMR) nově platit také pro vnitrostátní silniční nákladní přepravy v rámci České republiky. „I přes možné budoucí diskuse a případné nejasnosti je tato novinka, kterou přinesla novela zákona č. 111/ 1994 Sb., o silniční dopravě, přijatá zákonem č. 304/2017 Sb. (vyšel ve Sbírce zákonů dne 19. září 2017), přínosem,“ uvedl Mgr. Tomáš Roubal z právní a poradenské kanceláře Regula – JUDr. Václav Roubal, s. r. o.

„Zpětné vyplácení mezd by bylo pro firmy likvidační“

Premiér v demisi Andrej Babiš chápe, že pro tuzemské dopravce by bylo případné zpětné doplacení mzdy řidičům na německou úroveň likvidační. Směrnice o vysílání pracovníků by se podle něho na dopravu proto neměla vztahovat.

Kraj chce nové nádraží s podzemní železnicí, SŽDC preferuje variantu bez ní

Brno, Jihomoravský kraj a státní instituce a organizace preferují nové brněnské nádraží v odsunuté poloze na místě dnešního nákladového dolního nádraží. Vyplývá to z jejich vyjádření. Neshodují se ale na podvariantě, které jsou ve studii proveditelnosti čtyři. Konečné rozhodnutí o brněnském nádraží a komplexní modernizaci železničního uzlu má v květnu učinit vláda.

Nejvíce prostředků šlo loni na financování vozidel

Členské společnosti České leasingové a finanční asociace (ČLFA) poskytly klientům v roce 2017 prostřed­nictvím leasingu, úvěrů a factoringu 163,28 miliardy Kč, což je o 5,4 procenta více než v roce 2016. Z celkových 163,28 miliardy korun bylo 132,09 miliardy určeno na financování firemních investic a provozu a 31,19 miliardy na financování zboží a služeb pro domácnosti.

Pojištění odpovědnosti nelze zaměňovat s pojištěním zásilky

Jak ukazuje praxe při obstarávání a provádění přeprav stejně jako rozhodovací praxe soudů, stále častějším problémem je stanovení odpovědnosti zasílatelů či dopravců za škodu, kterou tyto subjekty způsobí tím, že pro své zákazníky neuzavřou řádně zbožové pojištění zásilky. A nejen tím, že třeba přímo neuzavřou majetkové pojištění proti rizikům hrozícím zásilce v průběhu přepravy, ale i tím, že jej někdy sice uzavřou, ale v nevhodném rozsahu či obsahu.

Krádeže zásilek stojí Německo ročně 2,2 miliardy €

Německé Pracovní společenstvo pro předcházení krádežím v nákladní dopravě a logistice varovalo začátkem února v aktuálním rozboru před škodami z krádeží dopravovaných zásilek. Spolupracující hospodářské svazy, mezi nimi mezinárodní Asociace na ochranu přepravovaného zboží (TAPA) a Svaz německého pojišťovnictví (GDV), dopady na Německo spočítaly. Výsledek: hospodářské škody obnášejí ročně 2,2 miliardy € (přes 57 miliard Kč). Tato částka se týká roku 2016.

Přijíždí třetí generace modelu Mercedes-Benz Sprinter

Dlouho očekávaná novinka, třetí generace modelu Mercedes-Benz Sprinter, byla představena veřejnosti.

DHL Express otevřela nové třídicí středisko v Bruselu

Až 42 tisíc zásilek za hodinu odbaví nové třídicí středisko DHL Express na letišti v Bruselu, které firma uvedla do provozu na konci února. Umožňují mu to nejmodernější technologie, díky nimž se kapacita centra zvýšila téměř čtyřnásobně. Investice, která v celkové výši přesáhla 140 milionů €, vytvoří na letišti 200 nových pracovních míst, a to o tři roky dříve, než bylo původně plánováno.

Škoda Transportation dodá elektrické jednotky za 4 miliardy Kč

V konsorciu se společností ŽOS Trnava zvítězila Škoda Transportation v tendru na dodávku až 25 elektrických jednotek pro Slovenské železnice (ZSSK). Na Slovensko poputují nejmodernější jednopodlažní jednotky RegioPanter. Hodnota kontraktu s opcí dosahuje až 160 milionů €, tedy přes čtyři miliardy Kč.

Renault Trucks: modely K 480 a C 440 – speciály do terénu i na silnici

Minulý týden jsme si v lomu v blízkosti Berouna mohli vyzkoušet dva stavební speciály značky Renault Truck – modely K 480 8 × 4 Euro 6 a C 440 8 × 4 Optitrack Euro 6.

Nová řada Scania XT staví na osvědčených základech

Zkušenosti společnosti Scania ve stavebnictví jsou již více než stoleté. V té době totiž byly švédské silnice bez kvalitního povrchu a ve špatném stavu, a Scania tak měla hned za branou svého výrobního závodu v Södertälje nepřetržitý přístup k ideální testovací dráze. Tehdy ještě Scania vyráběla okolo 200 vozidel ročně, navíc vždy v souladu s individuálními potřebami zákazníků. V současnosti výroba probíhá ve zcela odlišném měřítku, ale řešení na míru a upřednostňování spolehlivých, technicky vyspělých a zároveň jednoduchých řešení je pro společnost Scania stále prioritou.

spinner