Přijíždí třetí generace modelu Mercedes-Benz Sprinter

Přijíždí třetí generace modelu Mercedes-Benz Sprinter

Dlouho očekávaná novinka, třetí generace modelu Mercedes-Benz Sprinter, byla představena veřejnosti.

Stalo se tak v únoru v Duisburgu s tím, že v České republice jej lze objednávat již nyní za cenu od 545 000Kč (bez DPH). A od června bude k dispozici ve všech centrech užitkových vozidel Mercedes-Benz.

První generace sprintera byla představena v roce 1995 a součástí třetí generace bude i zcela nová verze eSprinter, která bude uvedena na trh v roce 2019. Ta bude součástí strategie společnosti Mercedes-Benz Vans v rámci elektrifikace užitkového vozového parku.

„Vnitrozemský přístav v Duisburgu se pyšní svou globalitou a moderní logistikou na té nejvyšší úrovni. Je proto perfektním prostředím k představení nového sprintera. Sprinter pokračuje v tradici ztělesňování vlastností, díky nimž slaví úspěchy od svého uvedení na trh – flexibilitě, robustnosti a úspornosti. Zároveň zaujme nedostižnou moderností – například svou konektivitou a neporovnatelnou variabilitou. Díky tomu je prvním komplexním řešením pro správu vozového parku jak pro Mercedes-Benz, tak pro celý průmysl,“ uvedl při světové premiéře nového modelu Volker Mornhinweg, vedoucí divize Mercedes-Benz Vans.

Nové síťové služby Mercedes PRO connect

Třetí generace sprintera zaujme jak svým designem, tak bezpečnostní a komfortní výbavou na úrovni osobního automobilu. Zároveň nabízí maximální úspornost díky nižším nákladům na provoz a prvky zaměřené přímo na zákazníky. Jednou z nejdůležitějších nových funkcí je komplexní internetová konektivita. Nové síťové služby Mercedes PRO connect ve spolupráci se zcela novým multimediálním systémem MBUX (Mercedes-Benz User Experience) nabízejí dobrý základ pro všechny požadavky z oblasti logistiky i dopravy, a to jak pro vozový park velké, tak i malé firmy. Mercedes-Benz PRO connect propojuje správce vozového parku se všemi vozidly a řidiči. Díky tomu lze jednotlivé úkoly řešit on-line zároveň se získáváním informací o vozidle, jako jsou například lokace, stav paliva nebo servisní cykly, a to téměř v reálném čase.

Osm balíčků, které budou k dispozici z výroby, obsahujících centrální správu vozového parku s lokalizačními službami a službami pro vozidlo a řidiče, bude představeno v rámci uvedení Mercedes PRO connect na trh. Obsahovat budou například funkce, jako jsou Dohled nad vozidlem, Provoz vozidla, Komunikace s vozovým parkem, Správa servisu či digitální Kniha jízd.

Skříňová dodávka, tourer, valník, podvozek, minibus nebo trakční hlava jako typy karoserií, tři typy jízdní konfigurace, provedení kabiny, délky vozidla, nosnosti, výšky nákladového prostoru a prvky výbavy. To vše umožňuje nabídnout zákazníkům přes 1700 různých verzí nového vozidla. Vysoká modularita definuje podle výrobce samotnou podstatu konceptu nového sprintera, jelikož odráží jak požadavky rozličných odvětví, tak rozdílné zákaznické segmenty. Produktová řada obsahuje například řešení pro rozvážkové služby jako poslední článek logistického řetězce, pro přepravu zboží na delší vzdálenosti či pro servisní techniky využívající svůj vůz jako mobilní dílnu. Nový sprinter navíc může fungovat jako minibus nebo camper van, popřípadě být využit také jako vozidlo záchranné služby.

Pohon předních kol a dvě nové převodovky

Prověřený koncept s pohonem zadních a všech kol je nyní doplněn novým pohonem předních kol. Z důvodů souvisejících s designem se v této verzi nosnost vozu zvýší o 50 kilogramů (v porovnání s pohonem zadních kol). O 80 milimetrů snížený nakládací práh podstatně zjednodušuje nakládání a vykládání z komerčně využívaných sprinterů stejně jako nastupování a vystupování z obývacích a spacích částí camper vanu.

Mezi další technické přednosti nového sprintera patří také dvě nově vyvinuté převodovky pro pohon předních kol. Devítistupňová automatická převodovka s měničem točivého momentu je vůbec první v segmentu velkých dodávek. Rozsah jednotlivých stupňů je navržen tak, aby poskytl optimální rovnováhu mezi nízkou spotřebou a dynamickým řízením. Dalším kladem je nízká hlučnost a vynikající jízdní komfort. Nová šestistupňová manuální převodovka zaujme maximálně pohodlným řazením a absencí nežádoucích vibrací řadicí páky.

Praktický interiér a hmotnost do 5,5 tuny

Místo řidiče je přehledné, praktické a navržené tak, aby splňovalo veškeré požadavky pro přepravu. Mezi vylepšení patří ergonomicky tvarovaná sedadla, bezklíčkové startování a vylepšená klimatizace. Nechybějí variabilní úložné prostory a nákladový prostor pak boduje chytrými detailními řešeními. Zakrytí podběhů kol umožňující uložení nákladu a plně využitelná výška nákladového prostoru navíc spolu s pohonem předních kol zvyšují využitelnost vozu. Maximální objem využitelného nákladového prostoru činí 17 m3 a celková hmotnost až 5,5 tuny.

Společnost Mercedes-Benz Vans tak přichází s modelem, který posouvá laťku ve svém segmentu na novou úroveň, na níž hrají významnou roli i bezpečnostní prvky. Mezi asistenční systémy, které má vůz k dispozici, patří mimo jiných záběr parkovací kamery zobrazený ve zpětném zrcátku, moderní parkovací balíček s 360° pohledem, dešťový senzor a stěrače s integrovaným Wet Wiper systémem zajišťujícím optimální výhled i během stírání.

(lan)

Foto: Daimler

spinner