1. června 2006
Odborným seminářem u příležitosti zahájení optimalizace úseku Plzeň – Stříbro začala minulý týden modernizace III. tranzitního železničního koridoru Praha – Plzeň – Cheb – státní hranice. Stavba bude dokončena počátkem roku 2009, modernizace celého III. koridoru pak v roce 2016. Investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), zhotovitelem sdružení firem Západní expres. Sdružení vede společnost OHL ŽS, dalšími členy jsou firmy Skanska ŽS, Subterra a Leonhard Weiss & Co. „Tato stavba je pro nás důležitá i z toho důvodu, že se jedná o první stavbu modernizace III. tranzitního železničního koridoru na větvi Praha – Plzeň – Cheb – státní hranice, který Evropská komise zařadila mezi třicet prioritních projektů evropského významu, a proto na něj výrazně přispívá. Celkové náklady na stavbu jsou stanoveny na 4,2 miliardy Kč. Velké pochopení při přípravě naší investice jsme našli také u města Plzně, které se na stavbě podílí částkou 140,2 milionu Kč,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jan Komárek. Ministr dopravy Milan Šimonovský vyzdvihl zejména skutečnost, že Česká republika pro stavbu získá 2,4 miliardy Kč z evropského fondu soudržnosti. Tím budou dočerpány všechny zbývající finanční prostředky z Evropské unie určené pro českou železnici v rámci stávajícího rozpočtového období, uvedl ministr. Podle hejtmana Plzeňského kraje Petra Zimmermanna je důležité dostavět III. koridor co nejrychleji a napojit ho především na modernizovanou trať v sousedním Německu. „Považuji dobré a rychlé železniční spojení s dalšími státy za dopravní prioritu našeho kraje. Musí ovšem dojít ke kvalitnímu napojení, abychom se nedostali do situace jako u dálnice, která na německé straně v podstatě končí a teprve nyní se složitě dostavuje její propojení na hlavní trasy v SRN,“ řekl hejtman. Projekt Optimalizace trati Plzeň – Stříbro je součástí projektu č. 22 sítě TEN-T v ose Atény – Sofia – Budapešť – Vídeň – Praha – Norimberk/Drážďany. (jet) Investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), zhotovitelem sdružení firem Západní expres. Sdružení vede společnost OHL ŽS, dalšími členy jsou firmy Skanska ŽS, Subterra a Leonhard Weiss & Co. „Tato stavba je pro nás důležitá i z toho důvodu, že se jedná o první stavbu modernizace III. tranzitního železničního koridoru na větvi Praha – Plzeň – Cheb – státní hranice, který Evropská komise zařadila me-zi třicet prioritních projektů evropského významu, a proto na něj výrazně přispívá. Celkové náklady na stavbu jsou stanoveny na 4,2 miliardy Kč. Velké pochopení při přípravě naší investice jsme našli také u města Plzně, které se na stavbě podí- lí částkou 140,2 milionu Kč,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jan Komárek. Ministr dopravy Milan Šimonovský vyzdvihl zejména skutečnost, že Česká republika pro stavbu získá 2,4 miliardy Kč z evropského fondu soudržnosti. Tím budou dočerpány všechny zbývající finanční prostředky z Evropské unie určené pro českou železnici v rámci stávajícího rozpočtového období, uvedl ministr. Podle hejtmana Plzeňského kraje Petra Zimmermanna je důležité dostavět III. koridor co nejrychleji a napojit ho především na modernizovanou trať v sousedním Německu. „Považuji dobré a rychlé železniční spojení s dalšími státy za dopravní prioritu našeho kraje. Musí ovšem dojít ke kvalitnímu napojení, abychom se nedostali do situace jako u dálnice, která na německé straně v podstatě končí a teprve nyní se složitě dostavuje její propojení na hlavní trasy v SRN,“ řekl hejtman. Projekt Optimalizace trati Plzeň – Stříbro je součástí projektu č. 22 sítě TEN-T v ose Atény – Sofia – Budapešť – Vídeň – Praha – Norimberk/Drážďany. (jet)