6. září 2007
Německá dráha připravuje nový rozvojový program. Projekt s označením Wachstum Schiene by měl podle předsedy poradní skupiny Deutsche Bahn Netz Wolfa Gorky prostřednictvím relativně jednoduchých opatření rychle a účinně zvýšit kapacitu německé železniční sítě.
Železniční infrastruktura v Německu se potýká s řadou problémů, které snižují efektivitu železniční dopravy. Tyto problémy podle Wolfa Gorky negativně ovlivňují i další obory a brzdí rozvoj celého německého hospodářství. Nedostatečnou kapacitou trpí spojení mezi severoněmeckými námořními přístavy – Hamburkem a brémskými přístavy – a vnitrozemím. Zlepšení by mohla přinést i relativně nenáročná opatření, jako například umožnění paralelního provozu v oblasti Hamburk – Hausbruch, zavedení dalších výhybek u uzlu Hamburk – Harburg, úpravy východního napojení na hlavním nádraží v Brémách, rozšíření železničního terminálu Bremerhaven – Speckenüttel, modernizace překladového nádraží Hamburk – Billwerder a rozšíření profilu tunelu na trati Hagen – Giessen v Porúří. Všechna opatření dohromady by si vyžádala investice v rozsahu kolem 150 milionů €.
U hraničních přechodů a příjezdů k nim se začínají rovněž vytvářet kapacitně úzká místa. Podle Wolfa Gorky lze v brzké době očekávat potíže i na nákladní trase do Nizozemska, Betuwe Line, zvláště na německém úseku Emmerich – Oberhausen až k uzlu Duisburg. Wolf Gorka je přesvědčen o tom, že situaci by podstatně zlepšilo vybudování dalšího připojení z uzlu Mathilde do stanice Oberhausen-West a rozšíření trati Emmerich – Oberhausen na tříkolejnou. Podobně by se mělo postupovat také na tratích spojujících Německo s Polskem.
Soustavně se zvyšuje rovněž intenzita alpského tranzitu, kde lze problémy očekávat především na trati Karlsruhe – Basilej. Řešením by v tomto případě mohla být výstavba tunelu u Rastattu. Náklady na projekt Deutsche Bahn odhaduje na 375 milionů €.
Příměstská doprava potřebuje posílit infrastrukturu Kritický nedostatek železniční infrastruktury panuje v okolí velkých měst, kde je hustý příměstský provoz. Nejvíce postiženy jsou oblasti kolem Hamburku, dvojměstí Norimberku a Fürthu, Kolína nad Rýnem, Frankfurtu nad Mohanem a Mannheimu. Za nezbytné Wolf Gorka v těchto případech považuje posílení stávajících jednokolejných tratí na dvojkolejné.