Dokončena další významná část druhého koridoru

Železniční infrastruktura

Dokončením modernizace trati Olomouc – Červenka byla v polovině července završena výstavba další významné části II. železničního koridoru. Modernizace má význam nejen pro osobní, ale i pro nákladní dopravu, protože urychlí železniční spojení mezi Rakouskem a Polskem. Vlaky mohou nyní po nově zrekonstruované trati jezdit až stošedesátiki­lometrovou rychlostí, oznámilo tiskové oddělení společnosti Skanska DS, která stála v čele sdružení dodavatelů stavby. Investory projektu byly Správa železniční dopravní cesty a České dráhy, finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury. „Stavební práce na modernizaci železničního úseku Olomouc – Červenka probíhaly za plného provozu. Bylo tedy zapotřebí pracovat velmi rychle a se zvláštním ohledem na místní přírodu, jelikož zmíněná železniční trať prochází chráněnou krajinnou oblastí,“ poznamenal k průběhu prací předseda představenstva a generální ředitel Skanska DS Josef Hájek. Úsek Olomouc – Červenka o délce 16,3 kilometru je součástí železniční trati Přerov – Česká Třebová. Záměrem projektu bylo, aby jím mohly klasické soupravy i jednotky s naklápěcími skříněmi projíždět až 160kilometrovou rychlostí. Dalšími úkoly bylo zajištění prostorové průchodnosti trati a požadované třídy zatížitelnosti D4 a modernizace trakčního vedení v celém úseku. Součástí stavby byla modernizace trakčního vedení, zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, zařízení dispečerské řídicí techniky a silnoprou-dé elektroniky a rekonstrukce kabelových vedení a osvětlení. Stavba zahrnovala také poloperonizaci stanice Štěpánov, vybudování mimoúrovňového příchodu na nástupiště, rekonstrukci nástupišť, výstavbu podchodů a pozemních objektů, rekonstrukci mostů a propustků a výstavbu tří nových silničních nadjezdů včetně přeložek přilehlých komunikací. Vedle toho bylo v jejím rámci vybudováno i autobusové obratiště v Březcích a další objekty. Železniční stanice Střeň byla zrušena a nahrazena novou zastávkou s bezpečným bezbariérovým přístupem od obce. Provedena byla rovněž proti-hluková opatření. Projekt modernizace železniční trati Olomouc – Červenka byl oceněn titulem Stavba roku 2004 Olomouckého kraje v kategorii Dopravní a inženýrské stavby. (jet)

spinner