Premiér zprovoznil další část spojovací větve koridorů

Železniční doprava

Za přítomnosti předsedy české vlády Jiřího Paroubka byla v druhé polovině listopadu slavnostně uvedena do provozu část spojovací větve I. a II. železničního koridoru Krasíkov – Česká Třebová. Optimalizace traťového úseku v délce 22 kilometrů si vyžádala přibližně pět miliard Kč, uvedla Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která byla investorem stavby. Zhotovitelem stavby byla společnost ŽS Brno ve sdružení s firmami Skanska ŽS a Subterra. Během modernizace této části spojovací větve vybudovaly mimo jiné i nejdelší dvoukolejný tunel, který byl v rámci modernizace koridorů v České republice postaven – Krasíkovský tunel. „Otevřením tohoto úseku a samozřejmě poté i celé spojovací větve dochází k výraznému zrychlení železniční dopravy ve směru východ – západ, tedy právě tam, kde očekáváme značný nárůst poptávky po kvalitní železniční trase v rámci transevropských koridorů,“ uvedl při slavnostním předání traťového úseku do provozu generální ředitel SŽDC Jan Komárek. „Stavba byla realizována ve va- riantním řešení, kdy železniční trať překonává třebovické sedlo novým zářezem v mírném křížení nad opuštěným starým Třebovickým tunelem. I díky variantnímu řešení úseku Třebovice – Rudoltice jsme mohli na této stavbě realizovat zkušební úsek pevné jízdní dráhy RHEDA 2000 v délce 500 metrů. Je to vůbec první úsek pevné jízdní dráhy v ČR,“ popsal průběh stavby předseda představenstva a generální ředitel ŽS Brno Michal Štefl. Rekonstrukce železničního spodku a železničního svršku umožní vlakům v nově zmodernizovaném úseku jezdit rychlostí až 160 km/h. (jet)

spinner