LEGIOS

Vlajkovou lodí Legiosu bude nová dieselová lokomotiva

Vlajkovou lodí Legiosu bude nová dieselová lokomotiva

Společnost LEGIOS zažívá v posledních měsících velmi dobré časy. Otevřela nový provoz v Horním Slavkově, výrazně posílila kapacity nákupem ŽOS Nymburk a připravuje výrobu nejsilnější dieselové lokomotivy vyráběné v České republice. Stroj o značením LEGIOS General by se měl podle generálního ředitele Radka Rybáčka stát v příštích měsících vlajkovou lodí výrobce.

„Jak se daří Legiosu v letošním roce? Co jste přichystali nového pro své současné či potenciální zákazníky?“

„Během posledních tří let se LEGIOS vypracoval mezi největší evropské výrobce železničních nákladních vagonů. I když celý obor zasáhla krize, LEGIOS zaznamenal obrat k lepšímu. Zvýšili jsme počet zaměstnanců a na zahraničních trzích vyhráli řadu důležitých mezinárodních tendrů. Příkladem je zakázka na výrobu 120 cisteren s opcí na dalších 130 kusů pro přepravce NACCO za stovky milionů Kč, sto výsypných vozů pro francouzský TOUAX RAIL či sto kontejnerových vozů pro italské Ambrogio a mnoho dalších.

Na základě objednávek zákazníků LEGIOS vyvíjí i vozy nové. Významné je například také zahájení sériové výroby nerez cisteren 56 kubíků, schválení vozu Falns nebo vývoj dalších pěti typů specifických vagonů.“

„Pociťujete obecně na železničním trhu nějaké oživení? Co vám nejvíce komplikuje život?“

„V některých segmentech přeprav cítí LEGIOS oživení, v jiných zatím obchodní partneři a klienti vyčkávají. I proto chceme mít schváleno více specifických typů vagonů pro různá odvětví průmyslu, aby existovala flexibilita a abychom při poklesu jednoho segmentu byli schopni nahradit výrobu jiným typem. Nejvíce nám asi komplikuje život deficit kvalifikované pracovní síly na trhu práce.“

„Nedávno jste koupili nymburskou firmu ŽOS. Jaké s ní máte plány?“

„V ŽOS Nymburk se bude nadále rozvíjet především opravárenství lokomotiv, ale závod se postupně zaměří i na výrobu nákladních vagonů a komponentů pro železniční vozidla. Bude rovněž specializován na výrobu lokomotiv LEGIOS General. Tato nejsilnější dieselová lokomotiva vyráběná v České republice by se v příštích letech měla stát významným zdrojem příjmů společnosti i díky indiciím z již uzavřených kontraktů. Po lokomotivě LEGIOS General 30 CC přijde silnější verze 40 CC, nejvýkonnější lokomotiva v Evropě.“

Daří se vám pronikat i na zahraniční trhy? Jaké jsou pro vás nejdůležitější trhy a s čím chcete nejvíce prorazit?

„Během posledních tří let LEGIOS změnil svou obchodní strategii a soustředil se na expanzi v evropských zemích. I v době recese dokázal najít nové trhy, uzavírat me- zinárodní kontrakty a plynule navyšovat jak výrobu, tak obrat. LEGIOS se dokáže prosadit v tvrdé konkurenci nejen v Česku a na Slovensku, ale třeba i v Německu, Švýcarsku, Francii, Itálii, Turecku a Rusku. Již tradičně tak jde 90 procent naší produkce na export.

Mezi klíčové zahraniční klienty patří například AAE, Ambrogio, Deutsche Bahn, Railion, Touax Rail či Wascosa, kteří oceňují technické inovace a výbornou kvalitu produktů. Podle požadavků klientů má LEGIOS největší úspěchy se svými mnoha typy cisteren, výsypných vozů, specifických nákladních vagonů či železničních komponentů.“

Tomáš Johánek

spinner