CZ LOKO

V tropických dnech představilo CZ LOKO novou sněžnou frézu

V tropických dnech představilo CZ LOKO novou sněžnou frézu

OSTRAVA (21.6.) – Sněžný pluh v tropech. Právě takové klima provázelo českou premiéru sněžné frézy s pluhem společnosti CZ LOKO na tropickým horkem rozpáleném veletrhu Czech Raildays v Ostravě. Novinka určená k zimní údržbě kolejí zaujme na jedné straně šípovým pluhem a na druhé mohutnou frézou, která si poradí i s jeden a půl metru vysokými závějemi.

Za hodinu dokáže z kolejí odházet až tři tisíce metru krychlových sněhu. O pohon frézy se stará šestiválcový spalovací motor Caterpillar C13 s výkonem 328 kW. Rám vozidla je osazen otočí pro jeho otočení v koleji. „Takové moderní vozidlo na zimní údržbu železničních tratí tady na trhu chybělo. Jde o náš původní vývoj, rozšiřující využití speciálních drážních vozidel MUV 74 na celý kalendářní rok. Tedy na letní i zimní provoz podle toho, jaká přídavná zařízení se na ně namontují,“ říká Josef Bárta, generální ředitel CZ LOKO.

Vozidlo MUV 74 s hydrostatickým přenosem výkonu, které získalo už řadu ocenění za technická řešení, může být vybaveno i jeřábem, zařízením na transport kolejnic nebo štěpkovačem na drcení kmínků a větví pro likvidaci náletů kolem tratí.

Další novinkou, kterou CZ LOKO představilo na Czech Raildays v barvách Správy železniční dopravní cesty, bylo speciální drážní vozidlo MVTV 2.2 pro kontrolu a údržbu trakčního vedení. Jde o dvounápravový vůz vážící 27,6 tuny, u něhož byl mechanický přenos výkonu nahrazen elektrickým střídavě-stejnosměrným (AC/DC), přičemž jsou nově poháněny obě nápravy. Vozidlo má maximální rychlost 90 km/h a místo spalovacího motoru LIAZ ho pohání motor TEDOM. Pracovní pojezd (1 až 5 km/h) se využívá při měření a práci na trolejovém vedení.

„Komplexní modernizace původních vozidel MVTV 2 přinesla výraznou úsporu nákladů na provoz a údržbu, prodloužila jejich životnost a zlepšila pracovní podmínky a možnosti až osmičlenné posádky,“ říká Roman Čechura, manažer marketingu CZ LOKO. Vozidlo MVTV 2.2 vyvinuté pro úzký i široký rozchod železničních tratí je schopné pracovat při teplotách –25 až +40 °C. Tedy i v tropickém počasí, které mezinárodní veletrh drážní techniky letos provázelo.

spinner