Železniční infrastruktura

SŽDC chce opravit nákladní koridor kolem Labe

SŽDC chce opravit nákladní koridor kolem Labe

PRAHA 4.4. – Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) plánuje rekonstrukci železniční trati po pravém břehu Labe mezi Kolínem a Děčínem, která slouží prioritně nákladní dopravě. Na rekonstrukci 160 kilometrů dlouhé tratě by ráda získala evropské dotace. Podle mluvčího SŽDC Pavla Hally se zatím nedá odhadnout cena za rekonstrukci uvedeného úseku, více napovědět má odborná studie, kterou si SŽDC nechala vypracovat. Odhady ale hovoří zhruba o deseti miliardách Kč.

Peníze na rozsáhlou rekonstrukci chce SŽDC získat ze Státního fondu dopravní infrastruktury i z evropských peněz, které už se budou rozdělovat jen do příštího roku. „Ta trať už potřebuje opravu jako sůl, navíc nám už pomalu stárne i levobřežní koridor,“ řekl Halla. Oprava tratě je podle něj nutností tak jako tak. Naději na získání dotací zvýšila vloni v říjnu i Evropská komise, která navrhla „uhelnou magistrálu“ zařadit do evropského systému páteřních nákladních tratí.

Kdyby se použily peníze z evropských fondů, musely by být stavební práce hotové do léta 2015. Koridory se v Česku přitom opravují už od 90. let minulého století a stále ještě nejsou dokončené. Pro srovnání – 192 kilometrů dlouhý koridor z Břeclavi do Bohumína se stavěl devět let a spolykal přes 30 miliard Kč. Podle Hally je ale reálné stavbu podél Labe stihnout mnohem rychleji, i proto, že by se nemuselo dělat tolik stavebních prací. Cenu ale SŽDC zatím neodhadla, rekonstrukce kilometru dvoukolejné trati ale stojí zpravidla od 100 milionů Kč výš.

(čtk)

spinner