Německá dráha

Spedice si stěžují na „chaos“ u Deutsche Bahn

Spedice si stěžují na „chaos“ u Deutsche Bahn

Zákazníci jsou krajně nespokojeni se současným stavem německé železniční dopravy. Stěžují si na to, že se dramaticky zhoršila přesnost a spolehlivost vlakových spojů se a že je na trhu nedostatek lokomotiv i vagonů. „Obrovské zmatky,“ komentovaly současnou situaci v květnu lakonicky železniční odbory GDBA a Transnet.

Podle odborářů je na vině striktní úsporný program dceřiné společnosti Německé dráhy pro nákladní dopravu DB Schenker Rail, jehož důsledkem je chaos. Nákladní dopravě podle nich v současné době chybí 40 až 50 lokomotiv. Již týdny čeká na motorickou trakci 60 až 80 vlaků denně, obvykle to bývala maximálně polovina. V režimu přeprav jednotlivými vozy, který stále tvoří 50 procent objemu zakázek, jsou vypravovány pouze vagony s nejvyšší prioritou.

Nedostatky panují i jinde v Evropě

Podle Olafa Krügera, předsedy německého sdružení železničních speditérů IBS, se provozní nedostatky projevují nejen u DB Schenker na domácím trhu, ale panují i v nákladním provozu v sousedních státech. „Chaos je všude, zvláště v mezinárodních přepravách jednotlivými vozy. Počet reklamací se prudce zvyšuje,“ řekl.

Jeden německý pronajímatel vagonů odhaduje, že provozní zmatky Deutsche Bahn vážou až 15 procent kapacity vagonů jeho podniku.

Vedení DB tvrzení odborů, že problémy jsou přímým důsledkem systému úsporných opatření, odmítá. Podle něj jsou hlavní příčinou zdržení vagonů v opravárenských provozech a váznoucí dodávky potřebných náhradních dílů. Zlepšení situace očekává už během června.

n

spinner