Škoda Transportation

Škoda Transportation má nového ředitele i nové logo

Škoda Transportation má nového ředitele i nové logo

Plzeňská skupina Škoda Transportation vstoupila do nového roku se dvěma zásadními novinkami. Změnila především svou vizuální podobu, v novém kabátě se představil i tradiční symbol – okřídlený šíp, který reprezentuje firmu už téměř jedno století. Druhá změna je personální – po čtyřech letech vystřídal Josefa Bernarda v čele firmy Tomáš Ignačák, který přišel v minulých letech do vedení koncernu z čela šumperské firmy Pars nova.

Hlavní změnou loga je jeho barva a typ písma. „Naše společnost přichází každý rok na trh s novými moderními výrobky, ať už se jedná o nízkopodlažní tramvaje, lokomotivu Emil Zátopek či další ekologicky šetrná vozidla třetího tisíciletí. V současnosti ale nestačí inovovat pouze výrobky, ruku v ruce s vývojem musí jít i design značky. Jsem přesvědčen, že nová identita pozitivně ovlivní vnímání naší firmy u veřejnosti i zákazníků a posune Škodovku k dalším obchodním úspěchům,“ řekl generální ředitel spo- lečnosti Škoda Transportation Tomáš Ignačák. Ten ve vedoucí funkci na počátku ledna vystřídal Josefa Bernarda, který ale zůstává v orgánech Škoda Transportation, stává se členem dozorčí rady a v rámci skupiny se bude věnovat samostatným projektům.

„V posledních letech se nám podařilo prosadit na zahraničních trzích, dokázali jsme vyvinout a vyrobit několik naprosto nových produktů, jako je elektrická vlaková jednotka RegioPanter, nové typy tramvají nebo elektrobusů. Proto bych chtěl především poděkovat svým kolegům, se kterými jsem ve Škodovce na těchto projektech pracoval. I na-dále se ovšem hodlám zajímat o chod a řízení firmy, a to z postu člena dozorčí rady,“ řekl Josef Bernard.

„Tomáš Ignačák je manažer se zkušenostmi z řízení našich společností, už teď spolupracoval na vytváření dlouhodobé strategie firmy, proto je třeba zdůraznit, že změna na postu generálního ředitele nepřinese významné změny ve strategickém směřování firmy,“ řekl předseda představenstva Tomáš Krsek. Profesní kariéra Tomáše Ignačáka začala v šumperské společnosti Pars nova, kde se stal v roce 2000 generálním ředitelem a předsedou představenstva. Do funkce generálního ředitele Škody Transportation přechází z pozice viceprezidenta pro obchod skupiny.

„Skupina Škoda Transportation má dnes skvělou pozici na trhu, proto bych se z postu generálního ředitele chtěl především soustředit na správné využití růstových příležitostí na zahraničních trzích, které se nám v posledních letech otvírají a na kterých je společnost úspěšná,“ řekl Tomáš Ignačák. Podle jeho slov je Škoda Transportation jedním z mála ryze českých podniků, který je schopen vyvíjet a vyrábět technicky náročné výrobky schopné uspět i v zahraniční konkurenci. Mezi jeho hlavní výrobky patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, metro, příměstské vlakové jednotky, trolejbusy, ale i trakční motory či kompletní pohony pro dopravní systémy.

Do skupiny Škoda Transportation mimo jiné patří společnosti Škoda Electric, Škoda Vagonka, Pars Nova nebo výrobce výkonové elektroniky Poll. V zahraničí je to v Maďarsku firma Ganz-Škoda, v ruském Novosibirsku výrobce motorů Sibelektroprivod nebo německá Škoda Transportation Deutschland. Skupina zaměstnává zhruba pět tisíc lidí, z toho zhruba 700 inženýrů a vývojářů. Do výzkumu a vývoje nových produktů každoročně investuje okolo jedné miliardy korun. Současnými akcionáři společnosti Škoda Transportation jsou: Tomáš Krsek, Michal Korecký, Marek Čmejla, Jiří Diviš, Jaromír Šilhánek, Josef Bernard, Marek Krsek, Tomáš Ignačák a Michal Kurtinec.

Tomáš Johánek

spinner