3. února 2014

Největší soukromý železniční dopravce v České republice, společnost RegioJet, rozšířil svou flotilu železničních vozů o dalších 45 zakoupených v Rakousku. Během několika týdnů je nasadí na své vlaky na trase Praha – Ostrava – Žilina. Celkem tak flotila vozů IC RegioJet čítá 95 vagonů. Vozy jsou stejné série, jaké již RegioJet na svých vlacích provozuje.
Jsou plně klimatizované, uvnitř obložené obklady s imitací dřeva a schválené pro rychlost 200 km/h. „Hned od března posílíme těmito vozy naše vlaky na trase Praha – Ostrava – Žilina. Poté, co jsme loni přepravili 1,6 milionu cestujících a vyrostli o 42,5 procenta, máme pro letošek plán vyrůst o dalších 30 procent a přepravit celkem 2,1 milionu cestujících,“ řekl majitel společnosti Radim Jančura. Podle jeho slov se postupně prodlouží žluté soupravy tak, aby je mohli využívat i cestující bez rezervace a předem zakoupené jízdenky. „Máme novou cenovou strategii postavenou na dvou pilířích: ve třídě Standard být vždy nejdostupnějším dopravcem s nejlepší cenou. Naopak pro byznys cestující nabízet nejlepší poměr mezi zaplacenou cenou a kvalitou služeb,“ uvedl dále Radim Jančura.
Vzhledem k tomu, že RegioJet může nyní zařadit do provozu větší počet vozů, než bude turnusová potřeba i po posílení souprav, osloví v dohledné době dopravce také vlády České a Slovenské republiky s nabídkou nasazení těchto vozů na další vlaky v ČR a SR. „Jsme připraveni bez nároku na dotace převzít provoz ztrátových dálkových vlaků, jejichž provoz navíc stále stát dotuje ročně stovkami milionů korun,“ zdůraznil Radim Jančura.
Počty cestujících ve vlacích RegioJetu stále rostou
Žluté vlaky společnosti RegioJet přepravily v loňském roce celkem téměř 1,64 milionu cestujících, což je meziročně o 42,5 procenta více. V letošním roce se chce RegioJet díky dalšímu až 30procentnímu nárůstu počtu přepravených cestujících stát největším dopravcem na trase Praha – Ostrava. „V letošním roce nabídneme zákazníkům ještě více míst a další nové služby. Situaci, kdy antimonopolní úřad ani po třech letech nedokázal rozhodnout ve věci podnákladových cen ČD, vyřešíme tak, že získáme na naši stranu většinu zákazníků, kteří na trase Praha – Ostravsko jezdí,“ plánuje šéf RegioJetu. Od změny jízdního řádu v prosinci vlaky IC RegioJet nově zastavují v České Třebové, všechny spoje zastavují také v Zábřehu na Moravě a v těchto městech stejně jako v Třinci či Hranicích na Moravě RegioJet připravuje v brzké době také otevření svých prodejních míst.
„Aktuálně nasazujeme na většinu vlaků pěti- až šestivozové soupravy, ve špičkách až osmivozové. Kapacitu našich vlaků budeme dále zvyšovat, připravujeme nasazení až desetivozových souprav. Chceme nabídnout dostatek místa i v pátečních a nedělních špičkách, které byly vždy beznadějně vyprodané,“ dodal Jiří Schmidt, ředitel provozu železničního dopravce RegioJet.
Tomáš Johánek