SŽDC zprovoznila železniční most v Praze-Žižkově

Praha

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) na počátku prosince předala do plného provozu nově zrekonstruovaný železniční most přes Seifertovu ulici v Praze-Žižkově. Stavba nedaleko Hlavního nádraží stála 703 milionů Kč a finanční prostředky na ni v plné míře poskytl Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI), uvedl při slavnostním zprovoznění mostu ředitel fondu Pavel Švagr. Termíny jednotlivých částí rekonstrukce přemostění, které realizovaly společnosti Stavby silnic a železnic a Skanska ŽS, se SŽDC jakožto investorovi stavby podařilo výrazně zkrátit. Tramvajový provoz pod mostem byl zahájen o tři měsíce a silniční o dva měsíce dříve, než předpokládal původní harmonogram. Plného vlakového provozu na mostě se Praha dočkala od nového grafikonu, tedy od minulého víkendu. „Nový železniční most (…) splňuje veškerá přísná kritéria. Je i symbolem toho, že peníze, které byly určeny pro železnici – na přestavbu starého mostu, výrazně prospěly i silniční dopravě v Praze,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jan Komárek.

Méně hluku Za plného provozu pod mostem pracovníci stavebních firem dokončili izolaci mostu, položili sdělovací a zabezpečovací kabely, zřídili průběžné štěrkové lože a železniční svršek s pružným uložením kolejnic, osadili nové trakční vedení a elektrický ohřev výměn. Nezanedbatelnou součástí rekonstrukce bylo i snížení hlučnosti, protože původní ocelový most s přímým upevněním koleje zatěžoval okolí značným hlukem. Nový most je předzvěstí dalších rozsáhlých železničních staveb, které hlavní město čekají. Pražský železniční uzel si v příštích patnácti letech vyžádá investice nejméně 70 miliard Kč, uvedl Pavel Švagr. (jet)

spinner