7. září 2006
Dva podniky železniční nákladní dopravy – polský PKP Cargo a německý Railion – podepsaly na konci července dohodu o spolupráci. O dohodě informoval mluvčí německé dráhy DB, která drží ve společnosti Railion podíl. Cílem obou firem je posílit svou konkurenceschopnost na evropském trhu a moci nabízet nové přeshraniční železniční spoje. Railion a PKP Cargo budou společně usilovat o vylepšení odbavení na hranicích, zjednodušení a urychlení veškerých procedur, zpružnění nabídky a vybudování společných center pro překlad mezi konvenční železniční dopravou a kamiony. Osamostatněná nákladní divize polských drah PKP je největším dopravním, spedičním a logistickým podnikem ve střední a východní Evropě. Na výrazně liberalizovaném polském trhu, na němž působí více než třicet koncesovaných soukromých železničních podniků, si PKP Cargo udržuje dominantní podíl kolem 80 procent. Více než 40 procent veškeré nákladní dopravy v Polsku připadá na přeshraniční provoz. Deutsche Bahn – mateřská firma společnosti Railion – považuje podle svého mluvčího polské dráhy za přirozeného partnera s rozsáhlými zahraničními zkušenostmi. V současné době se P KP Cargo připravuje na otevření polského trhu železniční nákladní dopravy subjektům z Evropské unie. „V České republice zůstávají pro PKP Cargo i přes nárůst aktivit soukromých železničních dopravců klíčovým partnerem České dráhy,“ uvedl ředitel pražského zastoupení PKP Ireneusz Bujak. Výsledkem nadstandardní spolupráce je podle něj vysoká kvalita a efektivita nabízených služeb. Významné partnery má však PKP Cargo také mezi českými speditéry. Vedle dvoustranné výměny zboží mezi PKP Cargo a ČD uskutečňují obě společnosti řadu společných tranzitních přeprav, například v relaci sever – jih – sever či jih – východ. K nejvíce přepravovaným komoditám patří uhlí a koks (přes 50 procent), železo (16 procent) a chemické produkty (14 procent).