Modernizace koridoru

OHL ŽS napadla podmínky tendru na stavbu trati Plzeň – Rokycany

OHL ŽS napadla podmínky tendru na stavbu trati Plzeň – Rokycany

Společnost OHL ŽS napadla podmínky stavby železničního koridoru mezi Plzní a Rokycany. Stěžuje si na přísnost povinných referencí týkajících se stavby tunelů a podmínku, že některé klíčové profese musí vykonávat přímo zaměstnanci firmy. Informoval o tom v polovině června náměstek ředitele Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC) Petr Šlegr. Správa kvůli tomu odložila termín pro podání nabídek do výběrového řízení.

„Jsme přesvědčeni, že kvalifikační podmínky, které požadujeme, jsou v pořádku a odpovídají velikosti této zakázky,“ uvedl Petr Šlegr. Podle něj se do soutěže přihlásí osm až deset zájemců, obavy z takzvaného ušití zakázky na míru jediné společnosti jsou proto bezpředmětné. Přesto však správa zadávací podmínky znovu prověří. Nový termín pro podání žádostí SŽDC stanovila na 10. července.

Zakázka desetiletí výrazně zvýší rychlost vlaků

Správa železniční dopravní cesty zakázku na modernizaci trati mezi Rokycany a Plzní označuje za zakázku desetiletí. Hodnotu stavby zhruba 21 kilometrů dlouhého úseku odhadla na 7,5 miliardy Kč. Stavba navazuje na úsek ze Zbirohu do Rokycan, který má být dokončen letos v říjnu a je součástí III. tranzitního koridoru mezi Prahou a Chebem. Kromě těchto úseků zbývá k plnému dokončení trati ještě modernizovat úsek z Prahy do Černošic a dokončit průjezd Plzní, na kterém se pracuje od března.

Po celé modernizované trati budou moci vlaky jezdit rychlostí až 130 kilometrů za hodinu, vlaky s naklápěcími skříněmi ještě o 30 kilometrů za hodinu vyšší. Spojení Praha – Plzeň se po dokončení zkrátí ze 104 na 70 minut. Celkové náklady na modernizaci více než dvousetkilometrové trati Praha – Plzeň přesahují 30 miliard Kč. Většinu nákladů má pokrýt Evropská unie z operačního programu Doprava.

(čtk)

spinner