Kolejová vozidla

METRANS se opět rozhodl pro lokomotivu Siemens ER20 Cargo

METRANS se opět rozhodl pro lokomotivu Siemens ER20 Cargo

PRAHA 13.3. – Tři traťové motorové lokomotivy Siemens ER20 Cargo, které od loňského léta vlastní česká společnost METRANS, již urazily více než 300 tisíc kilometrů. Největší operátor kombinované dopravy ve Střední a Východní Evropě je využívá v nákladní přepravě, zejména na území Slovenska, Maďarska a Slovinska. Lokomotivy jsou nasazovány na tratích Dunajská Streda – Košice – Velká Ida a Dunajská Streda – Budapešť – Hodoš. Z důvodu rostoucího objemu přeprav a zajištění rychlé a spolehlivé vozby, tedy dodržení přepravních časů, respektive časů doručení přepravovaného zboží zákazníkům, se METRANS rozhodl pro rozšíření své flotily o čtvrtý stroj ER20 Cargo.

Díky lokomotivám Siemens je METRANS jedním z mála dopravců, který dokáže zajistit přeshraniční nákladní dopravu jednou lokomotivou bez tradiční výměny na hranicích. Čtvrtá lokomotiva bude zákazníkovi dodána do konce září tohoto roku. „Přímé vozby nákladních vlaků jsou rychlé, operativní a hospodárné. Zásadně přispívají k tomu, aby se silnice a dálnice odlehčily od těžké dálkové nákladní dopravy, která má negativní dopad na životní prostředí. Lokomotivy Siemens jsme zvolili také proto, že přinášejí v provozu úspory paliva a mají nízké provozní náklady,“ řekl Jiří Samek, generální ředitel společnosti METRANS.

„Kromě provozní spolehlivosti také vynikají velmi nízkou hlučností, která je u motorových lokomotiv obtížně dosažitelná. Ve své výkonové třídě je lokomotiva ER20 nejtišší dieselelektrickou lokomotivou na světě a díky komfortnímu ovládání je mezi strojvedoucími velmi oblíbená,“ dodal Jan Maj, ředitel divize Rail Systems české pobočky Siemens.

Čtvrtá lokomotiva pro METRANS je stejně jako předchozí tři určena pro mezistátní provoz, a proto je vybavena vlakovými zabezpečovači Mirel a Indusi. Díky tomu mohou být všechny dodané lokomotivy flexibilně nasazovány jak u nás, tak i na Slovensku, v Německu, Rakousku, Maďarsku či ve Slovinsku. Pro zajištění dálkových přeprav jsou lokomotivy vybaveny přídavnou naftovou nádrží.

Od poloviny března tohoto roku bude zahájeno provádění pravidelné údržby těchto lokomotiv v dílnách Metrans Dyko Rail Repair Shop v Kolíně. Údržbu zde bude zajišťovat Siemens za podpory místních pracovníků.

spinner