16. května 2012

Nový železniční dopravce Leo Express hodlá do pěti let investovat do expanze 7,25 miliardy Kč. Vedle trati Praha – Ostrava, na které zahájí provoz v prosinci, připravuje vstup i na další trasy. Nejvíce se zajímá o dráhu mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Minulý týden to řekl předseda představenstva a majitel společnosti Leoš Novotný.
Za rozhodnutím o vstupu na trať na jih Čech podle něj stojí chybějící dálnice mezi Prahou a Českými Budějovicemi, ale i modernizace železnice mezi oběma městy. České dráhy podle jeho názoru tuto trať dlouhodobě zanedbávají a kvůli zastaralosti na ní využívají nejstarší techniku, kterou mají k dispozici.
Dále až do Vídně
Mezi Prahou a Ostravou bude podle Leoše Novotného jezdit osm párů vlaků, což zajistí čtyři soupravy. Dopravce předpokládá, že se mu po-daří získat třetinu z celkového trhu zhruba 10 tisíc cestujících denně.
Leo Express uvažuje i o spojení Prahy, Brna a Vídně, Ostravy a Vídně, o trati z Prahy do Ústí nad Labem a spojení Prahy a Plzně. Dopravce je chce provozovat bez dotací, ačkoli nyní České dráhy dotace na jejich provoz dostávají. Podle Leoše Novotného by tratě mohly být ekonomicky výdělečné vzhledem k nižší hmotnosti nových elektrických jednotek Stadler Flirt, díky nimž ušetří na poplatku za dopravní cestu a zároveň i na energiích. Liberalizaci řady těchto tratí a zároveň přístup nových soukromých dopravců ke státním dotacím chystá ministerstvo dopravy až kolem roku 2020. V dubnu společnost začala s náborem prvních 80 lidí pro obsluhu trati mezi Prahou a Ostravou.
(čtk)