Osobní doprava

Leo Express plánuje expanzi za 7,25 miliardy

Leo Express plánuje expanzi za 7,25 miliardy

Nový železniční dopravce Leo Express hodlá do pěti let investovat do expanze 7,25 miliardy Kč. Vedle trati Praha – Ostrava, na které zahájí provoz v prosinci, připravuje vstup i na další trasy. Nejvíce se zajímá o dráhu mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Minulý týden to řekl předseda představenstva a majitel společnosti Leoš Novotný.

Za rozhodnutím o vstupu na trať na jih Čech podle něj stojí chybějící dálnice mezi Prahou a Českými Budějovicemi, ale i modernizace železnice mezi oběma městy. České dráhy podle jeho názoru tuto trať dlouhodobě zanedbávají a kvůli zastaralosti na ní využívají nejstarší techniku, kterou mají k dispozici.

Dále až do Vídně

Mezi Prahou a Ostravou bude podle Leoše Novotného jezdit osm párů vlaků, což zajistí čtyři soupravy. Dopravce předpokládá, že se mu po-daří získat třetinu z celkového trhu zhruba 10 tisíc cestujících denně.

Leo Express uvažuje i o spojení Prahy, Brna a Vídně, Ostravy a Vídně, o trati z Prahy do Ústí nad Labem a spojení Prahy a Plzně. Dopravce je chce provozovat bez dotací, ačkoli nyní České dráhy dotace na jejich provoz dostávají. Podle Leoše Novotného by tratě mohly být ekonomicky výdělečné vzhledem k nižší hmotnosti nových elektrických jednotek Stadler Flirt, díky nimž ušetří na poplatku za dopravní cestu a zároveň i na energiích. Liberalizaci řady těchto tratí a zároveň přístup nových soukromých dopravců ke státním dotacím chystá ministerstvo dopravy až kolem roku 2020. V dubnu společnost začala s náborem prvních 80 lidí pro obsluhu trati mezi Prahou a Ostravou.

(čtk)

spinner