22. prosince 2005
Spuštěním nového zabezpečovacího a řídicího zařízení ESA
11 v železniční stanici Blatno u Jesenice skončila na počátku prosince
první etapa modernizace trati Plzeň – Žatec. „Zařízení následně
umožní ovládat celou 103 kilometrů dlouhou trať pouze z této stanice,“
uvedl Zdeněk Chrdle, generální ředitel společnosti AŽD Praha, která
zabezpečovací zařízení nainstalovala. „Racionalizace řízení provozu na
železničních tratích je nepochybně jednou z významných priorit Správy
železniční dopravní cesty. Výsledkem této konkrétní investiční akce je
však nejen úspora finančních prostředků, ale i zvýšení bezpečnosti,
především na železničních přejezdech,“ uvedl generální ředitel SŽDC
Jan Komárek. Na 103kilometrovém úseku se zrekonstruuje 28 železničních
přejezdů, dalších 15 bude vybaveno novým zabezpečovacím zařízením.
Čtyři nechráněné přejezdy budou opatřeny závorami. Bezpečnost celé
tratě ovládá zabezpečovací systém ESA 11 s úpravou pro vedlejší
tratě. Volnost jednotlivých úseků tratě budou zabezpečovat počítače
náprav. Ve všech 14 železničních stanicích a dvou zastávkách bude
energetická zařízení EOV a osvětlení řídit automatický systém firmy
Elektroline. Modernizace železniční trati Plzeň – Žatec byla zahájena
loni v říjnu, skončit by měla v polovině příštího roku.
(jet)