22. prosince 2005
Spuštěním nového zabezpečovacího a řídicího zařízení ESA 11 v železniční stanici Blatno u Jesenice skončila na počátku prosince první etapa modernizace trati Plzeň – Žatec. „Zařízení následně umožní ovládat celou 103 kilometrů dlouhou trať pouze z této stanice,“ uvedl Zdeněk Chrdle, generální ředitel společnosti AŽD Praha, která zabezpečovací zařízení nainstalovala. „Racionalizace řízení provozu na železničních tratích je nepochybně jednou z významných priorit Správy železniční dopravní cesty. Výsledkem této konkrétní investiční akce je však nejen úspora finančních prostředků, ale i zvýšení bezpečnosti, především na železničních přejezdech,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jan Komárek. Na 103kilometrovém úseku se zrekonstruuje 28 železničních přejezdů, dalších 15 bude vybaveno novým zabezpečovacím zařízením. Čtyři nechráněné přejezdy budou opatřeny závorami. Bezpečnost celé tratě ovládá zabezpečovací systém ESA 11 s úpravou pro vedlejší tratě. Volnost jednotlivých úseků tratě budou zabezpečovat počítače náprav. Ve všech 14 železničních stanicích a dvou zastávkách bude energetická zařízení EOV a osvětlení řídit automatický systém firmy Elektroline. Modernizace železniční trati Plzeň – Žatec byla zahájena loni v říjnu, skončit by měla v polovině příštího roku.
(jet)