Stanice v Ražicích překonala následky povodní

Infrastruktura

Železniční stanice v Ražicích na Písecku je od počátku listopadu vybavena moderním zabezpečovacím a sdělovacím zařízením. Původní staniční zařízení vážně poškodily povodně v roce 2002, ale jeho výměna by byla nezbytná v každém případě, protože bylo již značně zastaralé. Modernizace stanice si vyžádala celkem 111 milionů Kč. Součástí čtrnáctiměsíční rekonstrukce stanice na frekventované trati České Budějovice – Plzeň, po níž se přepravuje například uhlí z mostecké hnědo-uhelné pánve, byla oprava osmikilometrového traťového úseku v jejím okolí, zavedení nového staničního rozhlasu, instalace protipožárních zařízení, rekonstrukce železničního svršku, zavedení lokálního diagnostického systému LDS 2.0, instalace traťového zabezpečovacího zařízení AH-88, a především implementace moderního zabezpečovacího systému ESA 11. Výhodou tohoto systému je jeho plná kompatibilita s celoevropským systémem pro zabezpečení jízdy vlakových souprav ETCS. Systém ESA 11 má na evropské stupnici bezpečnosti nejvyšší známku a v budoucnu umožní, aby celou trať Plzeň – České Budějovice řídil pouze jeden člověk. „Úpravy, které byly na trati provedeny, umožnily zvýšení traťové rychlosti až na sto kilometrů za hodinu, což zkrátí dobu cestování mezi krajskými městy České Budějovice a Plzeň,“ zmínil jednu z výhod modernizace Zdeněk Chrdle, generální ředitel společnosti AŽD, která byla hlavním zhotovitelem prací. Zadavatelem a investorem stavby trvající od srpna loňského roku do letošního října byla Správa železniční dopravní cesty, celý projekt financoval z povodňových prostředků Státní fond dopravní infrastruktury­. (jet)

spinner