Optimalizace úseku Zábřeh na Moravě – Krasíkov dokončena

Infrastruktura

Za účasti čelných představitelů ministerstva dopravy a Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) byla na konci března v Zábřehu na Moravě slavnostně ukončena optimalizace 14,636 kilometru dlouhého traťového úseku Zábřeh – Krasíkov. Díky optimalizaci úseku, který je součástí odbočné koridorové větve Česká Třebová – Přerov, mohou nyní vlaky jezdit z Prahy do Ostravy až o šest minut rychleji.

Odbočná větev Přerov – Česká Třebová zajišťuje spojení II. tranzitního koridoru Vídeň – Varšava a I. tranzitního koridoru Vídeň – Berlín. V úseku nyní mohou jezdit vlaky s naklápěcími skříněmi rychlostí až 160 km/h; dosud to bylo maximálně 100 km/h.

Projekt v hodnotě 4,363 miliar-dy Kč byl financován částečně z prostředků SFDI; 60 procent částky poskytla Evropská unie z fondu ISPA a později z Fondu soudržnosti, uvedl ředitel SFDI Pavel Švagr.

„Po dokončení modernizace celého úseku mezi Přerovem a Českou Třebovou projedou vlaky tuto trasu o 17 minut rychleji,“ doplnil generální ředitel společnosti Stavby silnic a železnic (SSŽ) Martin Borovka. Vedle modernizace železniční trati byla součástí stavby také rekonstrukce železničních stanic Hoštejn a Zábřeh na Moravě a zastávky Lupěné. Nově vznikly dvě traťové přeložky v délce 1800 a 2570 metrů a tři tunely (Malá Huba, Hněvkov I a Hněvkov II) v celkové délce 966 metrů. Nová trať je téměř o 1,7 kilometru kratší než původní. V rámci stavby byl položen nový železniční svršek typu UIC 60 na železobetonových pražcích s pružným bezpodkladnicovým upevněním, které snižuje vibrace. V celém úseku byl sanován železniční spodek včetně nových konstrukčních vrstev a odvodnění. Zrekonstruováno bylo celkem 27 mostů a dva propustky, postaveny byly tři nové opěrné a dvě zárubní zdi, další dvě zárubní zdi byly sanovány. Celý úsek Zábřeh na Moravě – Krasíkov byl vybaven novým trakčním vedením a moderním obousměrným traťovým zabezpečovacím zařízením. Optimalizace úseku trvala necelé tři roky. Investorem stavby byla Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), zhotovitelem Sdružení firem TÚ Zábřeh – Krasíkov, jehož členy byly společnosti SSŽ, Subterra a Metrostav. Projekt zpracoval SUDOP Praha.

(jet)

spinner