21. srpna 2012

PRAHA 20.8. – Rozsáhlá a komplikovaná evropská legislativa stojí za pomalejším rozvojem železniční dopravy, než by bylo potřebné. Podle generálního ředitele českého výrobce kolejových vozidel Radka Rybáčka evropské předpisy významně komplikují zejména schvalování nových lokomotiv a železničních vagonů.
Jak vidíte vývoj českého železničního průmyslu, jak se letos daří LEGIOSU?
„Železnice se v poslední době stává stále více konkurenceschopná, čemuž na druhou stranu brání stále složitější a rozsáhlejší evropská legislativa pro výrobu a schvalování drážních vozidel. Naše společnost však patří mezi ty výrobce lokomotiv a železničních nákladních vagonů, které jsou schopné zajistit schválení příslušnými autoritami EU. Vzhledem k uvažovaným změnám na poli jaderné energetiky se dá očekávat dynamický nárůst poptávky po určitých typech železničních nákladních vozů, a tedy i rozvoj železnice jako takové. LEGIOS patří k stabilním společnostem na trhu, o čemž svědčí investice do nových závodů, technologií a do vývoje nových vozů“.
Co nového jste pro své zákazníky přichystali v poslední době, co představíte například v Berlíně na InnoTransu?
„Každoročně přicházíme s technologickými novinkami, které prezentujeme na veletrzích napříč celou Evropou. Letos mezi ně patří čtyřnápravový výsypný vůz řady Falns 85 m3, určený pro přepravu odolných materiálů, jako je například uhlí, koks, štěrk či písek. Tento vůz jsme navrhli podle nejnovějších platných předpisů a splňuje tak standardy TSI, UIC, EN i TSI-OTIF / AVV – určující použitelnost v mezinárodní přepravě. Vyznačuje se vyšší životností, kterou mu dodávají nerezové části a speciální otěruvzdorný a korozi odolný nátěr. Předností vozu je jeho nízká hmotnost a dvojí systém ovládání výsypných klapek, což zvyšuje variabilitu vykládky. Další novinkou, kterou představujeme, je cisternový vůz řady Zacns o objemu 85m3 pro přepravu ropných látek. Ten je výjimečný svou nízkou hmotností. Na oba vozy se mohou zákazníci i odborná veřejnost.