26. října 2011
Dodávka tramvajových vozů do Uzbekistánu či převoz betonových vězeňských buněk do Švýcarska, to jsou jen dvě ze zajímavých přeprav společnosti ČD Logistic z poslední doby. Její dozorčí rada se v polovině září sešla na svém prvním zasedání v novém složení po personálních změnách v čele ČD Cargo.
„Ve výčtu aktivit za minulé měsíce mě kromě samotných výsledků společnosti velmi zaujaly především realizované speciální přepravy,“ uvedl po jednání rady předseda představenstva ČD Cargo Gustav Slamečka. Podle jeho slov jsou nejen určitou třešničkou na dortu běžných přeprav, ale i jasnou ukázkou toho, že pro nákladní železniční dopravu dnes už žádná přeprava nepředstavuje nepřekonatelný problém.
Služby s důrazem na železnici
„Zaměřujeme se na poskytování komplexních logistických služeb, přičemž klademe důraz na zapojení železnice. Pro naše zákazníky realizujeme přepravy širokého spektra produktů, včetně nebezpečných věcí nebo právě nadrozměrných a speciálních nákladů,“ popsala ve zkratce služby ČD Logistics generální ředitelka Vlasta Slavíková. Připomněla, že společnost poskytuje ve svých skladových kapacitách rovněž skladovací a manipulační služby.
ČD Logistic byla založena v polovině roku 2007. Dnes již patří mezi středně velké stabilní společnosti s působností na území Evropy. Nejvyšším orgánem společnosti je valná hromada, která zastupuje akcionáře a volí také šestičlennou dozorčí radu. Stejně jako u čtyřčlenného představenstva je její funkční období stanoveno na pět let. Zástupci jmenovaní za společnost ČD Cargo, která je i majoritním akcionářem, vykonávají funkce ve vedení společnosti ČD Logistics bez nároku na honorář.
(tj)