26. ledna 2012

BŘECLAV 26.1. – I přes omezení finančních prostředků na rekonstrukce dopravní infrastruktury České republiky se státní organizaci Správa železniční dopravní cesty daří díky snižování nákladů připravovat nové projekty k realizaci důležitých staveb. Dokladem toho je i právě dokončený projekt stavby „Rekonstrukce železničního uzlu Břeclav, 2. stavba“.
Právě železniční stanice Břeclav je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů mezinárodního významu, spojující Českou republiku s Rakouskem a Slovenskem. Z pohledu mezinárodní i vnitrostátní železniční dopravy je Břeclav jedním z vůbec nejdůležitějších dopravních uzlů spojujícím I. tranzitní železniční koridor (TŽK) Děčín – Břeclav a II. TŽK Břeclav – Petrovice. Zhotovitel projektové dokumentace je společnost Sudop Brno. Náklady na projektovou dokumentaci představují částku 32, 554 milionu Kč.
V současné době projíždí železniční stanicí Břeclav denně 293 vlaků osobní a 403 vlaků nákladní dopravy. Z hlediska importu a exportu České republiky projíždí železniční stanicí 25 procent železniční nákladní dopravy. Projekt stavby navazuje na již zrealizovanou stavbu „Rekonstrukce železničního uzlu Břeclav, 1. stavba“ a řeší kompletní rekonstrukci středního zhlaví stanice a navazujících profesí. Bude zrekonstruováno 6360 metrů železničního svršku, 67 výhybek s elektrickým ohřevem výměn a 22 kilometrů trakčního vedení. Dále tyto práce vyvolají potřebu rekonstrukce sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, ale i silnoproudých rozvodů a technologie, mostních a pozemní objektů.
Především rekonstrukce technologie zabezpečovacího zařízení bude
velmi komplikovaná a časově náročná, protože bude třeba přezkoušet
všech 3353 možných vlakových a 1700 posunových cest.
Vlastní realizace stavby bude probíhat v období od srpna 2012 do srpna
2014. Předpokládané náklady na realizaci stavby před veřejnou soutěží
jsou zhruba jedna miliarda Kč. Stavba je navržena v rámci Operačního
programu Doprava ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu
soudržnosti.
(tj)