26. října 2011

Dvě ocenění v prvním ročníku soutěže Volná cesta (viz DN 39/11) získala společnost DB Schenker Logistics. Ministerstvo dopravy jako vyhlašovatel soutěže ocenilo logistický projekt pro významného zákazníka ESAB v Pardubicích, ve kterém se společnosti podařilo ve větší míře integrovat železniční přepravu do logistického řešení. Pardubický terminál získal také zvláštní ocenění od Ministerstva životního prostředí ČR za „efektivní využití rozsáhlé části brownfieldu výstavbou intermodálního logistického centra“.
Ministerstvo dopravy na projektu ocenilo to, že DB Schenker Logistics dokázal přesvědčit zákazníka k přepravám po železnici na krátkou vzdálenost uceleným vlakem. Výstavba nové vlečky a logistického centra přispěla ke snížení počtu přeprav po silnici v úseku, kde chybí kapacitní infrastruktura. „Získání dvou ocenění za projekt přepravy po železnici jsou pro DB Schenker velkým úspěchem a důkazem, že přesun přeprav ze silnice na železnici má smysl a budoucnost. Ministerstva dopravy i životního prostředí ocenila jedinečnost našeho projektu, který je efektivní pro zákazníka a zároveň je šetrný k životnímu prostředí. Věřím, že tento úspěšný projekt bude také impulzem pro státní správu, aby konečně našla model, jak podobné projekty podpořit, neboť jeho realizace znamenala pro naši společnost podstatné navýšení nákladů na realizaci projektu s dlouhodobou návratností,“ řekl produktový manažer železničních přeprav v Schenker, spol. s r. o., Ondřej Jašek.
Evropské distribuční centrum v Pardubicích-Semtíně
Loni vybudoval DB Schenker Logistics pro společnost ESAB evropské distribuční centrum v Pardubicích-Semtíně se železniční vlečkou, do níž investoval 30 milionů Kč. Přesně rok před získáním ocenění zahájila společnost testovací železniční přepravy z výrobního závodu ESAB ve Vamberku do Pardubic.
Projekt měl původně sloužit jako alternativa pro vykrytí přepravních špiček nebo v době legislativního omezení silničních přeprav o víkendech či státních svátcích. Díky výodám z úspory financí a příznivým dopadům na životní prostředí se však DB Schenker podařilo převést plných sto procent silničních přeprav na železnici. „Od počátku projektu jsme po železnici přepravili již více než 111 tisíc tun zboží v přibližně 2300 železničních vozech. To představuje ekvivalent 5000 silničních návěsů, které zmizely ze silnic mezi Vamberkem a Pardubicemi, a redukci okolo 140 tun CO2 v ovzduší,“ dodal Ondřej Jašek.
Tomáš Johánek